آفتاب
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بانک ها همکاری بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشند

بانک ها همکاری بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشند

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق توسعه ملی و بانک ها باید با نگاه توسعه متوازن، تسهیلات را در اختیار واحدهای تولیدی استان ها قرار دهند.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، کمال الدین پیرموذن افزود: سال پیش مصوبه ای از طرف هیات دولت در خصوص تقسیط، بخشودگی و استمهال بدهی واحدهای تولیدی از طرف هیات دولت مصوب شد که متاسفانه بانک ها همکاری لازم را در این زمینه نکردند.

وی اظهار داشت: با انسجام داخلی و به خصوص همکاری نزدیک مجلس و دولت هم در قالب بها دادن به سیاست های ترسیمی اقتصاد مقاومتی و هم در جهت جمع بندی مشکلاتی که بنگاه ها و واحدهای صنعتی دچار آن هستند، جلسات متعددی برگزار شد و با کالبد شکافی به این نتیجه رسیدیم که بیشتر مشکلات واحدها ناشی از منابع مالی است و برای بقا تلاش می کنند.

به گفته وی، مشکلات مالی واحدهای تولیدی باید به عنوان یک اولویت مطرح باشد و مورد نظر هر دو قوه خصوصا وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای احیای واحدها و انجام سرمایه گذاری های جدید، ضرورت دارد که دولت در جهت تهیه و تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، تسریع و مراتب را ملاک عمل قرار دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار داشت: باید بدون توجه به مقررات خشک و با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در جهت توسعه اقتصاد مولد اشتغالزا اقدامات گسترده با رفع موانع به جد انجام پذیرد و در این خصوص مقررات تسهیل کننده مصوب شود.

اقتصام (1)1574**1558
کد N342498

وبگردی