آفتاب

کاپیتانی رهبر کره شمالی در زیردریایی‌های پنجاه سال پیش

کاپیتانی رهبر کره شمالی در زیردریایی‌های پنجاه سال پیش

تصاویر منتشر شده از رهبر کره شمالی نشان می‌دهند که وی ظاهرا در حال هدایت یک زیردریایی منسوخ شده ساخت اتحاد جماهیر شوروی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، این زیر دریایی که از کلاس "رومئو" است حدود نیم قرن پیش از سوی شوروی سابق کنار گذاشته شد.

دریاسالاران جماهیر شوروی اعلام کرده‌اند، زیردریای کره شمالی که یک غنیمت جنگی محسوب می‌شود مربوط به سال 1961 میلادی است و منسوخ شده و کارشناسان غربی نیز تاکید دارند این زیردریایی قادر به غرق کردن کشتی‌های دشمن نیست.اما تصاویر منتشر شده نشان دهنده استفاده کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از این زیر دریایی و صدور فرامین جنگی است.

رهبر کره شمالی

زیردریایی‌های کلاس "رومئو" که در دهه 1950 میلادی توسط جماهیر شوروی طراحی شدند تنها پس از 48 ماه با زیردریایی‌های اتمی جایگزین شدند.

پس از آن تمامی نیروهای دریای جهان البته بجز کره شمالی به دلیل سر و صدا و سهولت رهگیری این زیردریایی‌ها از آنها دست کشیدند. در حال حاضر کره شمالی 20 فروند زیردریایی کلاس رومئو دارد که یک سوم یگان زیردریایی‌اش را تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: در جریان این سفر کیم جونگ اون روش‌های خوب دریانوردی و جهت‌گیری را به کاپیتان این زیر دریایی آموزش داد!

رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون به کماندوهای خود تاکید کرد تا تنها به مبارزات فکر کنند و آمادگی‌های نظامی خود را تقویت کنند.

این زیر دریایی‌ها اژدرهای Yu-4، سلاح‌های ساخت چین دهه 1960 میلادی با برد چهار مایل را حمل می‌کنند. این در حالی است که زیر دریایی‌ها جنگی با قدرت اتمی کلاس لس‌آنجلس نیروی دریایی آمریکا حامل موشک‌های هارپون هستند که می‌توانند یک کشتی را در 150 مایلی غرق کنند.

رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی

انتهای پیام

کد N342462

وبگردی