آفتاب

نماینده آبادان خواستار بازنگری در مدیریت منطقه آزاد اروند شد

نماینده آبادان خواستار بازنگری در مدیریت منطقه آزاد اروند شد

تهران - ایرنا - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار بازنگری در ترکیب هیات مدیره منطقه آزاد اروند شد و گفت: اروند محفل سیاسی انتخاباتی شده و امور جاری و سیاست گذاری ها غیرمنصفانه صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد سعید انصاری» در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه شنبه مجلس با برشمردن شرایط حاکم بر منطقه آزاد اروند گفت: چرا باید اصناف آبادان به خاطر واگذاری اختیارات وزیر در منطقه آزاد اروند تحت فشارهای سیاسی و انتخاباتی قرار گیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه خطاب به رییس شورای عالی مناطق آزاد گفت: آقای ترکان؛ شما که وزیری با سابقه و با درایتی بودید چرا می گذارید از موقعیت شما سود استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که ترکیب مدیریت منطقه آزاد با وجود افراد توانمند در آن نیاز به بررسی مجدد دارد، افزود: برخی در منطقه به دلیل شرکت در انتخابات آینده مجلس اعمال نفوذ می کندد که در گذشته هم به آن تذکر داده ایم اما گوش شنوایی برای آن نیست.

انصاری با یادآوری مقاومت مردم استان خوزستان در دوران دفاع مقدس از عملکرد سازمان بهزیستی و کمیته امداد و نیز دستگاه های ارایه دهنده خدمات عمومی در این استان انتقاد کرد و خطاب به مسوولان گفت: بی تفاوت و غیرمسوولانه با موضوع برخورد نکنید که عواقب خوبی ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: منطقه آزاد اروند محفل سیاسی انتخاباتی شده و امور جاری و سیاست گذاری یک طرفه و غیر منصفانه است و تذکرات کتبی و انتقال موضوع از سوی مسوولان هم بی تاثیر بوده است.

انصاری خطاب به ترکان تاکید کرد: کسانی که برای کار سیاسی و تبلیغاتی با هدف انتخابات دهمین دوره مجلس در حال سوء استفاده از موقعیت شغلی خود هستند را اصلاح کنید.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به این افراد اخطار می دهم که مردم را برای بهره برداری از امکاناتی که در اختیار دارید، سرگردان نکنید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر راست می گویید، به خدمات زیربنایی آبادان و خرمشهر رسیدگی کنید و در روند کاری ادارات اخلالی بوجود نیاورید.

انصاری با یادآوری انعقاد برخی قراردادها در منطقه آزاد اروند اظهار داشت: خرید زمین ها توسط برخی افراد مشکوک و منسوب به مسوولان مورد بررسی قرار گیرد که این مسوولیت بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است.

انصاری خاطر نشان کرد: منطقه آزاد، گرانی مسکن، بیکاری و عدم جذب سرمایه گذار را با خود آورده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: کارهای سیاسی برخی افراد مسوول و نیز حذف بخش های اروند کنار و آبادان مرکزی از محدوده منطقه آزاد نفاق در شهرستان بوجود می آورد.

انصاری افزود: افزایش محدوده منطقه آزاد اروند از واجبات است.

وی در ادامه اظهار داشت: در فصل تابستان وضعیت برق در سطح استان خوزستان و خطه جنوب کشور نامناسب و نگران کننده است و در آبادان و روستاهای اطراف شاهد قطعی و کمبود برق هستیم.

انصاری از وضعیت نابسامان شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز انتقاد کرد و گفت: مدیر آب و فاضلاب استان حدود 6 ماه است که استعفا کرده و وزیر توان انتخاب یک مدیر برای استان ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس آب استان خوزستان را ناسالم توصیف کرد و افزود: با وجود آن که دورتا دور روستاهای آبادان را آب فرا گرفته اما با سهمیه بندی و قطعی آب رو به رو هستند.

سیام**2025 ** 1418
کد N342392

وبگردی