آفتاب

بازتاب رسانه‌های فرانسوی درباره بازی ایران و نیجریه

بازتاب رسانه‌های فرانسوی درباره بازی ایران و نیجریه

بازی ایران و نیجریه که اولین بازی بدون گل جام‌جهانی 2014 برزیل بود، بازتاب‌هایی را در رسانه‌های فرانسه به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فرانسوی "لوموند" در پایان این بازی نوشت: ایران و نیجریه بر خلاف بازی‌های پر گل جام‌جهانی اولین بازی صفر بر صفر را رقم زدند. این بازی تنها یک بازی فیزیکی بود که موقعیت‌های زیادی در آن به چشم نمی‌خورد. نیجریه به عنوان قهرمان آفریقا باید این بازی را می‌برد و ایران از نتیجه‌ مساوی در این بازی سود برد.

اکیپ، دیگر روزنامه بزرگ فرانسوی با عنوان "اولین بازی پوچ" درباره این بازی نوشت: ایران و نیجریه اولین بازی بدون گل و مساوی در جام جهانی 2014 برزیل را رقم زدند. این بازی خسته کننده بود و آرژانتین همچنان در این گروه در صدر قرار دارد. در جام‌جهانی که تمام بازی‌ها سطح بالایی دارند و گل‌های زیادی به ثمر می‌رسد، این بازی تنها رفع تکلیف بود.

در این بازی رضا قوچان نژاد، لیدر تکنیکی ایران بود و با توانایی‌های خود ضرباتی را راهی دروازه نیجریه کرد. با کمک قوچان‌نژاد بود که ایران بعد از 15 دقیقه‌ سخت آغازین خود را پیدا کرد.

"فرانس 24" هم در گزارش خود از بازی تیم ملی نوشت: نیجریه مقابل ایران به تساوی صفر بر صفر رسید. این نتیجه‌ برای تیم نیجریه که قهرمان آفریقاست، بسیار ناامید کننده بود. این اولین بازی بدون گل در جام جهانی 2014 برزیل بود. تماشاگران این بازی نیز ناراضی بودند و بعد از مشاهده یک بازی بدون گل شروع به سوت زدن کردند.

ایران بیشتر زمان خود را در زمینش دفاع کرد و رضا قوچان نژاد در خط حمله ایران از معدود موقعیت‌ها استفاده کرد.

" لو پریزین" هم با اشاره به نخستین بازی ایران در جام بیستم گزارش داد: ایران و نیجریه اولین بازی صفر بر صفر در جام جهانی 2014. اگر نیجریه با قدرت و سرعت بیشتری عمل می‌کرد، ممکن بود بتواند از سد دفاع سخت ایران عبور کند. ایران تحت مربیگری، مربی پرتغالی‌اش کارلوس کی‌روش توانست با سختی و تاکتیک هوشمندانه یک امتیاز کسب کند. این تیم تمام تلاش خود را کرد تا گلی دریافت نکند، این تیم دو یا سه موقعیت خوب داشت، مانند ضربه سر قوچان نژاد در دقیقه‌ 34 بازی که آنها را از دست داد.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N342198

وبگردی