آفتاب

رئیس‌جمهور را بی‌ادبانه مخاطب قرار می‌دهند

رئیس‌جمهور را بی‌ادبانه مخاطب قرار می‌دهند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، روی کار آمدن حسن روحانی را از نشانه‌های قدرت اراده مردم دانست و گفت: مایه تأسف است که هنوز انگشت‌شمار افرادی هستند که از تریبون‌های مختلف، رئیس‌جمهور منتخب مردم را با الفاظ بی‌ادبانه و غیرمنصفانه مخاطب قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری  اظهار کرد: انسان به عنوان نماینده خدا بر روی زمین از عظمتی برخوردار است که می‌تواند مظهر صفات الهی باشد و ویژگی‌های خداوند را در خود متبلور سازد. وی افزود: اگر قرآن از انسان به عنوان خلیفه خداوند نام می‌برد به طور قطع از ویژگی‌های منحصر به فرد انسان آگاه است، ویژگی‌هایی که به انسان ظرفیت خداگونه بودن می‌دهد و او را از فرشتگان مقرب الهی نیز برتر می‌سازد. انصاری خاطرنشان کرد: یکی از موهبت‌هایی که خداوند از وجود خود در وجود انسان‌ها به امانت گذاشته است، موهبت اراده است و این خصلت الهی از چنان قدرتی برخوردار است که با تکیه برآن می‌توان سرنوشت ملت‌ها را تغییر داد. ملت‌های بسیاری با تکیه بر این ویژگی منحصربه‌فرد توانسته‌اند سرنوشت خود را تغییر دهند که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) از بارزترین نمونه‌های تحکم اراده بر جبر تاریخی است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "امام(ره) با بیدار کردن اراده خفته ملت ایران و تکیه بر اصل «ما می‌توانیم» حرکتی را آغاز کرد که موجب شگفتی جهانیان شد"، یادآور شد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس در شرایطی که هیچ‌کس امید به پیروزی نداشت، نمونه بارز دیگری از قدرت اراده ملت ایران بود.

وی در ادامه به انتخابات سال 76 اشاره کرد و گفت: در شرایطی که همگان تصور می‌کردند دوره دموکراسی در ایران به پایان رسیده است، رئیس‌جمهوری پا به عرصه فعالیت گذاشت که نمونه صادق دموکراسی و رعایت حقوق مردم بود. روی کار آمدن آقای روحانی نیز از دیگر نشانه‌های قدرت اراده مردم است. پس از هشت سال با همت و اراده مردان و زنان آگاه سکان افراط به سکاندار اعتدال واگذار شد بطوریکه امروز شاهد استقرار اعتدال در مقابل خشونت و افراط هستیم. جهان امروز دیگر خواهان افراط و تفریط نیست و مردم خواستار اعتدال و دوری از خشونت هستند.

وی علت وقوع حوادث اخیر در سوریه و عراق را افراطی‌گری دانست و گفت: برخی مسلمانان افراطی که هیچ شناختی از اسلام واقعی ندارند و با اعمال ننگین خود موجب خونین شدن چهره اسلام می‌شوند، قصد دارند با کشتار مردم بی‌گناه از اسلام و ارزش‌های الهی دفاع کنند اما اعمال شوم آنها تنها چهره اسلام را مخدوش می‌کند. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "اسرائیل امروز در کمال آرامش نظاره‌گر حوادث جهان اسلام است"، تصریح کرد: اسرائیل در پشت تمام این فجایع قرار دارد. در چنین شرایطی نباید اجازه دهیم که در ایران اسلامی که به مکتب اعتدال، اعتقاد دارد بار دیگر جلوه‌های خشونت‌خواهی و خشونت‌طلبی نمایان شود.

انصاری همچنین اظهار کرد: مایه تأسف است که هنوز انگشت‌شمار افرادی هستند که از تریبون‌های مختلف حتی در مجلس به بی‌ادبی سخن می‌گویند و رئیس‌جمهور منتخب مردم را با الفاظ بی‌ادبانه و غیرمنصفانه مخاطب قرار می‌دهند. این افراد اگر دلواپس مذاکرات هستند، حمایت اصولی رهبری را بشنوند، اگر دلواپس حفظ ارزش‌ها هستند آیا اتفاق تازه‌ای افتاده است که دچار دلواپسی شده‌اند؟ به نظر می‌رسد آنان قصد همیاری و همدلی با دولت تدبیر و امید را ندارند و تنها می‌خواهند آرامش جامعه را بر هم بزنند. وی در پایان به برنامه‌ها، راهکارها و اولویت‌های دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دولت یازدهم در حال پیگیری است که در این میان دولت به برنامه توسعه ششم بر پایه اهداف سند چشم‌انداز توسعه به عنوان مهمترین سند جمهوری اسلامی بعد از قانون اساسی توجه ویژه‌ای خواهد داشت.
کد N342127

وبگردی