آفتاب
پنجمین مجمع عمومی جمعیت زنان مسلمان نواندیش مطرح شد

تعیین دو حوزه برای فعالیت‌های جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آینده

تعیین دو حوزه برای فعالیت‌های جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آینده

پنجمین مجمع عمومی جمعیت زنان مسلمان نواندیش در روز 25 خردادماه برگزار شد و در این جلسه اعضای شورای مرکزی جدید (9 نفر)، علی‌البدل (2 نفر) و همچنین بازرسان این جمعیت انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مجمع، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با تشکر از اعضای قبلی و اعضای جدیدی که به این جمع پیوسته‌اند، از عزم راسخ زنان مسلمان نواندیش برای حرکت جدید برای ساختن جامعه‌ای بهتر با همت مادرانه تشکر و قدردانی کرد و اظهارداشت:‌ در چند سال اخیر که متاسفانه به دلایلی امکان فعالیت خیلی جدی برای جمعیت فراهم نبود، نه تنها از تعداد اعضای این جمعیت کاسته نشد، بلکه ده‌ها نفر از افراد واجدالاشرایط به جمعیت پیوستند.

فاطمه راکعی در بخش دیگری از سخنان خود در این مجمع اظهار کرد: در دو سال آینده جمعیت در دو حوزه فعالیت خود را به صورت جدی دنبال می‌کند که یکی از این حوزه‌ها فرهنگ‌سازی در سطح عامه کشور و ارائه آموزش‌های لازم اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی به زنان در سراسر کشور است.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش یکی دیگر از حوزه‌هایی که این مجمع به دنبال فعالیت جدی در آن است را حضور پررنگ‌تر و جدی‌تر در مجامع بین‌المللی به ویژه کشورهای منطقه و اسلامی برای همفکری، هم‌سخنی و موضع‌گیری‌ها در خصوص کنوانسیون‌های بین‌المللی در ارتباط با زنان و کودکان عنوان کرد و افزود: این دو مساله گرچه ممکن است به نوعی پارادوکسیکال به نظر برسد، ولی واقعیت این است که در جامعه در این دو حوزه بیشترین خلاءها وجود دارد.

وی همچنین با اظهار خرسندی از فعال شدن شعبه‌های استانی جمعیت، گفت: در حال حاضر در بیش از 10 استان نمایندگان برای تشکیل شعبات به استان‌ها و استاندار‌ی‌ها معرفی شدند و بقیه شعبه‌ها نیز در دیگر استان‌ها در حال شکل‌گیری است.

راکعی تاکید کرد:با توجه به عنوان جمعیت زنان مسلمان نواندیش، کلیه اعضای مجمع، شورای مرکزی و روسای شعبه‌های استانی این دو محور را در تمام کارها و عضوگیری‌های خود لحاظ کنند و هدف آنها از فعالیت‌های جمعی این باشد که روحیه معنوی و اخلاقی و به‌روز بودن مبتنی بر تاکیدات امام خمینی (ره) و تلاش در راستای تطبیق قوانین و مقررات با مقتضیات زمان را مدنظر قرار داشته باشند و کاملا در چارچوب اساسنامه و مرامنامه مدون و به ثبت رسیده جمعیت فعالیت کنند تا کوچک‌ترین شائبه‌ای ایجاد نشود و آنها به وظایف خود که مادرانه تعریف کرده‌اند به درستی عمل کنند.

دبیرکل مجمع جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد آنها خواهند توانست در حل معضلات سیاسی و اجتماعی گام‌های بلندی بردارند و به تحقق صلح و آرامش بین‌المللی کمک کنند.

بر اساس اکثریت آرا، فاطمه راکعی بار دیگر به عنوان دبیرکل مجمع جمعیت زنان مسلمان نواندیش انتخاب شد.

انتهای پیام

کد N342116

وبگردی