آفتاب

10 تروریست در حملات جنگنده های ارتش پاکستان کشته شدند

10 تروریست در حملات جنگنده های ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - منابع نظامی پاکستانی روز سه شنبه اعلام کردند: در سومین روز از عملیات نظامی و حملات جنگنده های نیروی هوایی پاکستان به مواضع شبه نظامیان در شمال غرب کشور، 10 تروریست که در میان آنها اتباع برخی کشورهای خارجی نیز بوده اند، کشته شدند.

به گزارش رسانه های پاکستانی به نقل از منابع نظامی این کشور، در این حملات که روز سه شنبه نیز ادامه داشت، دهها شبه نظامی وابسته به گروه تحریک طالبان و شورشیان خارجی زخمی شدند.

ارتش پاکستان در سه روز گذشته حملات گسترده ای را علیه شبه نظامیان وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان در بخش های مختلف منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی در شمال غرب کشور انجام داده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی پاکستان با حمایت جنگنده ها و بالگردهای نظامی، مخفیگاه های شبه نظامیان را در بخش های «کوشالی توری خیل»، «خاسور» و «هیس خیل« از توابع شهر «میر علی» در منطقه وزیرستان شمالی هدف قرار دادند.

ارتش پاکستان اعلام کرد: در حملات گسترده نیروهای پاکستان در سه روز گذشته در بخش های مختلف وزیرستان شمالی 187 تروریست کشته شدند و هشت نظامی پاکستان نیز جان خود را از دست دادند.

«محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه از آغاز عملیات گسترده ارتش علیه طالبان و شبه نظامیان خارجی در منطقه وزیرستان شمالی خبر داد.

رسانه های پاکستانی نوشتند: حمله اخیر تروریست ها از جمله اعضای گروه غیرقانونی جنبش ازبکستان متشکل از شبه نظامیان خارجی به فرودگاه کراچی سبب شد تا فرصت باقی مانده جهت پیشبرد مذاکرات صلح میان دولت و طالبان از بین برود و متعاقب آن، دولت و ارتش پاکستان تصمیم به پایان گفت و گوها و انجام عملیات گسترده علیه شبه نظامیان گرفتند.

آساق ** ا.ر**1545
کد N342110

وبگردی