آفتاب

نواز شریف: تا تحقق صلح حمله به طالبان ادامه دارد

نواز شریف: تا تحقق صلح حمله به طالبان ادامه دارد

نخست وزیر پاکستان متعهد شد، تا بازگشت صلح در کشورش به عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان طالبان در مخفیگاه‌هایشان در وزیرستان شمالی ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه نیشن، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در نخستین سخنرانی‌اش در پارلمان از زمان انجام عملیات نظامی علیه طالبان پاکستان در وزیرستان شمالی گفت: مطمئنم که این عملیات پیام‌آور صلح و ثبات خواهد بود. تصمیم‌گیری در خصوص چنین عملیات سرنوشت‌سازی با اتفاق آرا صورت گرفته است.

وی درباره مذاکره با شبه نظامیان طالبان و اقدامات تروریستی صورت گرفته در چهارماه و نیم اخیر صحبت کرده و گفت: ما در جریان این مذاکرات افراد گران‌ بهای بسیاری را از دست دادیم. با وجود آنکه ما در تلاش بودیم تا با این شبه‌نظامیان در محیطی صلح‌آمیز مذاکره کنیم اما مسائل آن‌طور که انتظار داشتیم پیش نرفت. پس از حمله به فرودگاه کراچی ما تصمیم گرفتیم تا عملیات تمام‌عیاری علیه دشمنان پاکستان به راه اندازیم، الان زمانی است که همه ما باید در جنگ علیه تروریسم متحد و محکم بمانیم. هرگونه اختلاف و تفرقه در جامعه منجر به بازگشت نیروهای مسلح ارتش پاکستان می‌شود.

نواز شریف از دولت خیبر پختونخواه خواست تا در راه خروج مردم از وزیرستان شمالی دولت اسلام آباد را یاری کند.

وی ادامه داد: زمانی که تروریسم در پاکستان از بین برود، کشورمان شاهد صلح، آرامش و بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N342022

وبگردی