آفتاب

بخشایش: سیاست اخلاقی باعث می‌شود مردم فقیر نشوند

بخشایش: سیاست اخلاقی باعث می‌شود مردم فقیر نشوند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست اخلاقی باعث می‌شود مردم فقیر نشوند، گفت: پیامبر (ص) فرمود که اگر مردم فقیر شوند کافر می‌شوند و این هشداری به دولت است که به مشکلات اصلی جامعه بپردازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در نطق میان دستور امروز خود با بیان اینکه سیاست و اخلاق همواره از موضوعاتی بوده است که ذهن پژوهشگران و فیلسوفان را به خود مشغول کرده است، گفت: برخی در قرن‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا سیاست و اخلاق را قرین هم کنند اما از زمانی که انسان محور عالم قرار گرفت این دو از هم دور شده‌اند و تحت شرایطی سیاست که در پوزیتویسم قابلیت‌هایی داشت بر اخلاق چنبره زد.

وی با بیان اینکه مظهر اخلاق سیاسی در کلام حضرت امیر (ع) است، گفت: زمانی که حضرت امیر معاویه و عمروعاص را عزل کرد به او گفتند چرا چنین کرد، او مردم را به مسجد فرا خواند و گریه کرد و گفت دنیا اینقدر خفیف شده است که نام من در کنار نام معاویه قرار می‌گیرد.

بخشایش با تاکید بر اینکه سیاست معاویه سیاست ماکیاولیستی بود، ادامه داد: در دوران مدرن هم امام (ره) تلاش کرد تا سیاست اخلاقی را ایجاد کند و بعد از او رهبری این رویه را ادامه داد. امام به دنیا رو نیاورد تا دنیا به او روی بیاورد و این همان سخن امام علی (ع) است که فرمود مراقب آخرتان باشید دنیا پیش شما خواهد آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعد از جنگ یک روزه بین عراق و ایران بر سر تپه‌های بیست، فرماندار کربلا نزد امام که در عراق در تبعید به سر می‌برد رفت، ادامه داد: امام تنها به حرف‌های آن فرماندار گوش کردند نه مثل مجاهدین که برای کمک به دامن صدام دشمن پناه بردند.

وی با تاکید بر اینکه امام هرگز از اسلام به صورت ابزاری استفاده نکرده است، گفت: امام و رهبری در مواجهه با مسائل مانند پیامبر اکرم (ص) عمل کرده‌اند. مردم به پیامبر می‌گفتند تو دیوانه‌ای شدی اما قرآن فرمود تو عاشق مردم هستی. آیا رییس‌جمهور و دولت هم عاشق مردم هستند؟

بخشایش در پایان اظهار کرد: سیاست اخلاقی باعث می‌شود که مردم فقیر نشوند در غیر این صورت مردم کافر می‌شوند. این هشداری به دولت است که به مشکلات اصلی جامعه بپردازد و مسائل فرعی را کنار بگذارد.

انتهای پیام

کد N341966

وبگردی