آفتاب

گفت‌وگوی مشاور اسد با معاون وزیر خارجه روسیه درخصوص اوضاع منطقه

گفت‌وگوی مشاور اسد با معاون وزیر خارجه روسیه درخصوص اوضاع منطقه

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد با معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و با وی درخصوص اوضاع سوریه و منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کرد.

شعبان در این دیدار تاکید کرد که کشورهای عربی و منطقه‌ای که از طریق حمایت به عمل آوردن از تروریست‌ها، سوریه را هدف قرار داده‌اند همچنان به اقدامات خصمانه و جنایت‌های خود علیه ملت سوریه ادامه می‌دهند.

وی گفت: آنچه در حال حاضر در عراق رخ داده ادامه اقدامات کشورهای مذکور برای هدف قرار دادن کل منطقه است.

شعبان و بوگدانف در این دیدار همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامات مناسب و مشترک برای مبارزه با تروریسم و ممانعت به عمل آوردن از گسترش آن در منطقه و جهان تاکید کردند.

شعبان در همین راستا از اظهارات وزارت خارجه روسیه که رخدادهای عراق را نتیجه حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و آن را شکست سیاست آمریکا در منطقه دانسته بود، ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: سوریه به تمامی معاهده‌های بین‌المللی احترام می‌گذارد و از مدتها پیش پیشنهاد خاورمیانه عاری از سلاح کشتار جمعی را داده بود.

شعبان افزود: آشتی‌ ملی در سوریه تنها راه حل بحران در این کشور است و نتایج و پیامدهای آن برای ملت سوریه مثبت خواهد بود.

مشاور اسد ادامه داد: این آشتی‌ها در تمامی مناطق کشور همچنان ادامه دارد و مردم سوریه با توجه به این آشتی امید بیشتری برای حل بحران کشور خود دارند.

از سوی دیگر بوگدانف نیز ضمن قدردانی از مسئولان سوری به خاطر برگزاری انتخاباتی شفاف، گفت: این انتخابات با اراده و تصمیم ملت سوریه برگزار شده و مسکو به تصمیم سوری‌ها احترام می‌گذارد.

وی همچنین از اقدامات مثبت دولت سوریه در خصوص پایبندی به تعهدات خود برای امحای تسلیحات شیمیایی قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین بر تصمیم دمشق و مسکو برای ادامه مذاکرات سیاسی کارآمد در خصوص مسائل مشترک تاکید کردند.

بوگدانف و شعبان همچنین در خصوص متحد کردن مقامات سوریه و مخالفان برای مقابله با بحران در این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N341903

وبگردی