آفتاب

ظریف پس از مذاکره با برنز و اشتون چه گفت؟

ظریف پس از مذاکره با برنز و اشتون چه گفت؟

وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار سه جانبه با برنز و کاترین اشتون با تأکید بر اینکه با ویلیام برنز، معاون ارشد وزیر خارجه آمریکا فقط درباره موضوع هسته ای مذاکره کردیم، گفت: مذاکرات وین ربطی به موضوع عراق ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در جمع خبرنگاران پس از دیدار سه جانبه با برنز و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: مذاکرات وین فقط درباره موضوع هسته ای است و ربطی به موضوع عراق ندارد.

این در حالی است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای مذاکره درباره عراق با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

ظریف، ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه امریکا و اشتون دیروز در هتل کوبورگ وین با بکدیگر مذاکرات سه جانبه ای داشتند، این گفتگوها پیش از شروع رسمی مذاکرات ایران و ١+ ٥ بود که از امروز در وین آغاز می شود.



در همین حال، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه نیز گفتگوها با برنز را مفید خواند و گفت: دو طرف فقط درباره موضوع هسته ای با یکدیگر مذاکره کردند و درباره عراق صحبت نشده است.

وی درباره دیدارهای دوجانبه گفت که امروز ساعت 8 صبح با طرف چینی و ساعت هشت و 30 دقیقه با روسیه دیدار دوجانبه خواهیم داشت.

عراقچی افزود: دیدار ظریف و یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ساعت 10 صبح صورت می گیرد.

نشست رسمی ایران و گروه 1+5 ساعت 11 صبح  امروز به وقت محلی آغاز می شود.
کد N341751

وبگردی