آفتاب

نقاشی: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به نوعی با روح قوانین ما مخالف است

نقاشی: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به نوعی با روح قوانین ما مخالف است

یک فعال پیشین دانشجویی گفت: می‌توان به شهروندان آموزش‌های لازم را داد و توصیه‌های مناسب را برای هرچه بهتر استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی ارائه داد اما نمی‌توان به هیچ وجه صورت مسأله را پاک کرد و به فیلترکردن آنها روی آورد.

حسین نقاشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی خود از وجود شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: این شبکه‌ها به نوعی فضای مراودات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را تغییر داده است. بطور طبیعی، ارتباطات بیشتر موجب تبادل اطلاعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... در کشورمان و همچنین با جهان خارج می‌شود.

وی در عین حال با بیان اینکه "شبکه‌های اجتماعی معایبی نیز دارند که از جنبه‌های روانشناسانه می‌توان به آن نگاه کرد"، افزود: در این راستا می‌توان به شهروندان آموزش‌های لازم را داد و توصیه‌های مناسب را برای هرچه بهتر استفاده کردن از این شبکه‌ها ارائه داد اما نمی‌توان به هیچ وجه صورت مسأله را پاک کرد.

نقاشی در ادامه با بیان اینکه "فیلترینگ این شبکه‌ها به نوعی مخالف روح قوانین در کشور ما در راستای وجود تبادل آزاد اطلاعات است"، گفت: از لحاظ عینی نیز این موضوع امکان‌پذیر نیست، چراکه به هر ترتیب چند میلیون نفر عضو این شبکه‌ها هستند که وقتی فیلترینگ اعمال می‌شود، به نوعی دیگر از طریق استفاده از فیلترشکن وارد این شبکه‌ها خواهند شد و به نوعی فیلترینگ رسمی را دور خواهند زد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: دولت به نوعی مخالفت خود را با فیلترینگ این شبکه‌ها اعلام کرده و این موضوع را مورد توجه قرار داده است که نمی‌توان صورت مسأله را در مورد این شبکه‌ها و همچنین اپلیکیشن‌های گوناگون پاک کرد.

انتهای پیام

کد N341682

وبگردی