آفتاب

امام جمعه پیرانشهر: گروهک تروریستی داعش جایی در بین اهل سنت ندارد

امام جمعه پیرانشهر: گروهک تروریستی داعش جایی در بین اهل سنت ندارد

ارومیه - ایرنا - امام جمعه اهل سنت پیرانشهر با محکوم کردن قتل عام وحشیانه مسلمانان بی گناه عراق توسط گروهک تکفیری داعش گفت: این گروهک تروریستی از نام اهل تسنن سوء استفاده می کند و در بین اهل سنت جایی ندارد.

ˈ ماموستا مصطفی محمودی ˈ ، روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: آنها برای سرپوش گذاشتن بر اعمال وقیحانه خود اعلام می دارند برای تشکیل حکومت اسلامی و حمایت از اهل سنت دست به چنین اقدامی می زنند در حالی که اعمال آنها در تقابل با اسلام ناب محمدی است.

وی یادآور شد: اعتقادات و باورهای اهل تسنن و تشیع همان راه رسول گرامی خداست و این گروه با فریب دادن کودکان و نوجوانان و رخنه در میان جوانان می خواهد به اهداف خیالی خود برسد.

امام جمعه اهل سنت پیرانشهر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: باید دشمن اصلی خود را بشناسیم چرا که استکبار برای منافع خود و برای وابسته ساختن مسلمانان در عرصه های مختلف به خود سعی در مقابل هم قرار دادن مسلمانان توسط گروههای تروریستی می کند.

وی به عدم موفقیت داعش در سوریه اشاره کرد و افزود: این گروه تروریستی در سوریه ناکام ماند و اکنون در عراق با قتل عامهای مختلف و اشغال استانهای عراق از جمله نینوا می خواهد به اهداف پلید خود برسد.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به وجود برخی افراد خائن و متعلق به رژیم بعثی صدام در ارتش عراق گفت: وجود این افراد در میان ارتش باعث همراهی ارتش در برخی از موارد با گروهک تکفیری داعش شده است.

وی تخریب بارگاهها و مزار ائمه معصومین (ع) توسط گروهک تروریستی داعش را تلاشی برای به جان هم انداختن شیعه و سنی و ساقط کردن حکومت فعلی عراق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ریشه گروهک تروریستی داعش در اسرائیل دیده می شود گفت: گروهک تروریستی داعش با دلارهای نفتی دولت های مرتجع عرب و سلاح های رژِم صهیونیستی تغذیه می شود و ریشه اصلی گروهک تروریستی داعش را باید در اسرائیل، آمریکا و انگلیس پیدا کرد چرا که این کشورها برای مشغول ساختن مسلمانان اقدام به تربیت چنین تروریست هایی می کنند تا مسلمانان با کشتار یکدیگر از شناخت دشمن اصلی باز مانند.

داعش یک گروه تروریستی است که اندیشه تکفیری را پیشه خود کرده و هدف سازمان دهندگان آن بازگرداندن چیزی است که آنان آن را خلافت اسلامی و اجرای شریعت می نامند و عراق و سوریه جولانگاه عملیات آنهاست.

8135/581/ 1495
کد N341623

وبگردی