آفتاب

سازمان ملل:آوارگان عراقی با کمبود شدید مواد غذ ایی مواجه هستند

سازمان ملل:آوارگان عراقی با کمبود شدید مواد غذ ایی مواجه هستند

نیویورک ، ایرنا - سخنگوی دبیر کل سازمان ملل دریک نشست مطبوعاتی به نقل از نهاد های انساندوستانه این سازمان خبر داد مردم در اکثر مناطق موصل وکردستان عراق با کمبود شدید مواد غذایی روبرو هستند.

استفان دوجاریک روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که که نهادهای انسان دوستانه سازمان ملل برنامه هایی را برای کمک به بیش از500 هزار آواره عراقی که دراثر خشونت های اخیر خانه های خود را ترک کرده اند؛ تدارک دیده اند.

وی به نقل از برنامه جهانی غذا و سایر نهاد های این سازمان اطلاع داد که در بسیاری از مناطق موصل و کردستان عراق مردم با کمبود های شدید غذایی روبرو هستند .

سخنگوی بانی کی مون گفت که دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعدام های دسته جمعی در عراق را بدست نیروهای تروریست در این کشور به شدت محکوم کرد .

دوجاریک همچنین در خصوص گسترش اختلافات و مناقشات فرقه ای به مردم و مسئولین دولت عراق هشدار داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با نقش ایران درکمک به حل بحران عراق گفت : بان کی دبیر کل این سازمان در دیداری با اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری ایران ضمن گفت وگو بر سر موضوعات مختلف به مسئله بحران های سوریه و عراق و نقش سازنده و حساسی که ایران میتواند در رفع این بحران ها ایفا کند نیز پرداخته است.

سخنگوی بان کی مون همچنین اشاره کرد که ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای در خصوص خشونت های جاری در سریلانکا ابراز نگرانی شدید کرد.

وی افزود که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه از شرکت یکپارچه مردم افغانستان در این انتخابات این کشور ابراز خرسندی کرده و تلاش نیروهای امنیتی افغانستان برای حفظ آرامش و امنیت کشور در جریان این انتخابات را قابل ستایش توصیف نموده است.

وی به خبرنگاران اطلاع داد که والری ایموس معاون بان کی مون در امور انساندوستانه برای دیدار با آوارگان وهمچنین مقامات دولت ساحل عاج روزچهارشنبه به این کشور سفر خواهد کرد.

سخنگوی بان کی مون همچنین گفت که دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ای بار دیگر با تاکید بر حمایت خود از رییس جمهوری جدید اوکراین سرنگون کردن یک هواپیمای نظامی این کشور در روز شنبه را که منجر به کشته شدن 49 نفر شد بشدت محکوم کرد.

اروپام ** 2253 **1908**1859
کد N341514

وبگردی