آفتاب

کروش: هیچ کدام از دو تیم شایسته برد نبودند/ سه سال قبل تیم پنجم آسیا بودیم و حالا اول هستیم

کروش: هیچ کدام از دو تیم شایسته برد نبودند/ سه سال قبل تیم پنجم آسیا بودیم و حالا اول هستیم

کارلوس کروش می گوید تیمش شایسته تحسین است چون بیشترین تلاش را داشته برای بهترین نمایش.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرانلاین به کوریچیبا ؛ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از تساوی برابر نیجریه به جمع خبرنگاران آمد و قبل از هر چیز گفت:« تیم من گام به گام پیش رفت. ابتدا دفاع محض ، بعد کنترل بازی و بعد حمله. این استراتژی خاص ما برای همه دقایق بازی بود. سیاستی که گام به گام به ان رسیدیم و این درحالی بود که بازیکنانم مدام می خواستند گامی به جلو بردارند.آنها مدام در ذهن خود می گفتند ، گل ، گل ، گل و این هدف شان بود.البته این بازی در پایانش برنده ای نداشت چون واقعا هیچ یک از دو تیم شایسته پیروزی نبودند . ما هم حمله داشتیم اما نتوانستیم تعداد موقعیت های مان زیاد باشد.»
او حاضر نشد تا درباره دو بازی بعدی و برنامه هایش چیزی بگوید و گفت:«من خیلی خوشحال می شوم که برای بازی بعدی بعدا حرف بزنم .بگذارید از امتیازی که از بازی نیجریه گرفتیم لذت ببریم. من تیمم را تحسین می کنم و از آنها ممنونم . نیجریه را هم تحسین می کنم آنها هم خیلی تلاش کردند اما این امتیاز تقسیم شد.»
او درباره بازی دفاعی تیمش گفت:«ما ترجیح می دادیم یک امتیاز از این بازی بگیریم و راضی باشیم تا اینکه گلی بخوریم و ببازیم. من فکر می کنم این یک شیوه بازی است. ما از محیطی در آسیا آمدیم که محدودیت های زیادی دارد. ما همان تسهیلاتی را نداریم که دیگر تیم ها دارند. تیم من باید تحسین شود برای زحمتی که بازیکنانش صادقانه کشیدند. آنها جشن می گیرند چون مزد تلاش شان را گرفتند. آنها شرایطی را که دیگران داشتند ، نداشتند. ما حتی به دلیل تحریم ها نمی توانیم بازی دوستانه داشته باشیم. برای این همه سختی است که می گویم باید تبریک بگویم به بازیکنانم.»
کارلوس درباره انتخاب حقیقی هم گفت:«من در 6 ماه گذشته ، مشکلاتی در دروازه تیمم داشتم. خیلی از افراد مورد نظر من در باشگاه شان جایگاهی نداشتند . ما سعی کردیم همه دروازه بان ها را آنالیز کنیم. سبک او برای بازی با نیجریه خوب بود چون بازیکنی است که حضور بیشتری روی خط دارد. او بازیکنی است که از تیمی دسته دومی امده و 2 بازی بین المللی داشته. من جدا برای او خوشحالم.»
سرمربی تیم ملی ایران گفت به احترام ایران و نیجریه حاضر نیست درباره اسپانیا و پرتغال حرفی بزند.
کارلوس درباره هو شدن بازیکنانش به دلیل سبک بازی ایران گفت:« شاید یک عده ای از طرف ما هم نیجریه ای ها را هو کرده باشند. این یک بازی دو طرفه است! ولی من نیامدم که نقش یک بازنده ، خوشحال را بازی کنم. ما آمدیم اینجا تا امتیاز بگیریم و نقش مان را هم عالی بازی کردیم .ما این همه بازیکن بین المللی نیجریه را نداشتیم و سعی کردیم با سبک خودمان بازی کنیم. ما یک بازی عالی را جشن نمی گیریم اما این حق مان است که جشن بگیریم چون زحمت مان نتیجه داده است. طبیعتا ما همیشه می خواستیم بهترین تیم باشیم. تیم من را با بازیکنان رئال و بارسا مقایسه نکنید. من با خیلی از بازیکنان کم تجربه را به میدان فرستادم. حتی خیلی از آنها حقوق حرفه ای نمی گیرند. اگر من این را نگویم شما نمی دانید من با چه سختی هایی توانستم اول شویم. 3 سال قبل ما تیم پنجم آسیا بودیم و حالا اول. این یک دستاورد بزرگ برای ماست. شاگردان من شایسته احترام هستند.من برای بازی دوستانه مشکل داشتم و برای همین تلاش می کنم به شما بگویم که چرا با همه مشکلات هم خوشحالم. »
4141

کد N341449

وبگردی