آفتاب

روایت دبیر کل موتلفه از یک اعتقاد شهید مطهری که آیت‌الله سیستانی را به تعجب واداشت

روایت دبیر کل موتلفه از یک اعتقاد شهید مطهری که آیت‌الله سیستانی را به تعجب واداشت

تسنیم نوشت:

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه این حزب همچنان به باورهای دین و ارزش‌های اسلامی اعتقاد دارد گفت: در موتلفه کار سیاسی و اجتماعی فقط در چارچوب دین مجاز است.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی عصر امروز در مراسم یادمان طلایه‌داران آفتاب (سالگرد شهدای موتلفه) که در سالن مشروطه مجلس برگزار شد، ضمن تشکر از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل حضور در این مراسم، گفت: آقای لاریجانی در سال‌های اخیر به خصوص از دوره‌ای که ریاست مجلس را بر عهده گرفته‌اند محبت ویژه‌ای نسبت به موتلفه و اعضای آن دارند.

وی با طرح این پرسش که موتلفه در رژیم پهلوی کار مسلحانه انجام داد؟ اظهار داشت: شهید مطهری در جلسه رسمی موتلفه فرموده بود با اعلامیه، منبر و سخنرانی کاری از پیش نمی‌رود و چند نفر از سران رژیم شاه باید به خاک افکنده شوند تا جو ناامیدی شکسته شود.

دبیرکل حزب موتلفه خاطرنشان کرد: چند سال پیش ملاقاتی خصوصی با آیت‌الله سیستانی داشتم و این قسمت از تاریخ را به وی گفتم و ایشان تعجب کرد و گفت: این مطلب را آقای مطهری عرض کرده بود! به او گفتم بله، این مطلب از سوی او بیان شده بود.

حبیبی با بیان اینکه در موتلفه اسلامی کار سیاسی و اجتماعی فقط در چارچوب دین مجاز است، اضافه کرد: حتی کارهای انقلابی که هزینه‌های سنگینی دارد باید اجازه شرعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه موتلفه اسلامی همچنان به باورهای اسلام اعتقاد دارد، افزود: چند سال پیش ملاقاتی با رئیس مجلس سوریه داشتیم و در آن دیدار مطلبی مبنی بر اینکه آن‌ها حکومت لائیک دارند مطرح شد و ما در پاسخ گفتیم در موتلفه ثابت کردیم که می‌توان تشکیلات حزبی داشت و در متن این حرکت حزبی انجام داد.

در این مراسم محمدنبی حبیبی، محمدرضا باهنر، احمد کریمی‌اصفهانی، حمیدرضا ترقی، محسن رفیق‌دوست، صفارهرندی، حجت‌الاسلام اندرزگو و اسدالله بادامچیان شرکت داشتند.

 

23503

کد N341164

وبگردی