آفتاب

وزیر کشور لبنان: لبنان برای تروریست ها مکانی امن نخواهد بود

وزیر کشور لبنان: لبنان برای تروریست ها مکانی امن نخواهد بود

بیروت - ایرنا - « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان نسبت به « وضعیت فاجعه بار» زندان های لبنان هشدار دارد و تاکید کرد که « هیچ نقطه ای در لبنان حتی زندان ها برای تروریست ها مکانی امن نخواهد بود».

به گزارش ایرنا، المشنوق روز دوشنبه با حضور در زندان معروف « رومیه» در پایتخت لبنان تصریح کرد: زندان ها و بازداشتگاه های لبنان گنجایش 2500 نفر را دارند اما در زمان حاضر 7800 زندانی و بازداشتی در آنها بسر می برند.

وی با بیان اینکه « 68 درصد زندانیان لبنانی بدون حکم قضایی هستند»، گفت که وزیران کشور قطر، امارات و کویت آمادگی خود را برای کمک به حل مشکل پرونده زندان ها در لبنان اعلام کرده اند.

وزیر کشور لبنان به حق شهروندان لبنانی در داشتن جامعه ای خالی از جنایتکاران و اخلالگران امنیت و حق زندانیان در برخورداری از عدالت و زندان های سالم و استاندارد اشاره و تاکید کرد: مهمترین حق این است که شهروندان لبنانی ناگهان با انفجاری امنیتی که ممکن است از درون همین زندان رومیه شروع شود، مواجه نگردند.

المشنوق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه امنیتی با همکاری ارتش در سراسر لبنان، اظهارداشت که هدف اصلی این برنامه مبارزه با تروریسم است.

وی تاکید کرد: خیالی راحت و آسوده نداریم و مراقب اقدامات گروه های تروریستی در کشورهای همسایه و از جمله عراق هستیم.

وزیر کشور لبنان با بیان اینکه « چه کسی مدعی است که لبنان از این تحولات امنیتی در منطقه مستثنی است» ، افزود: برای تضمین امنیت لبنان باید همه دستگاه های امنیتی ، قضایی و قبل از آنها طرف های سیاسی ذیربط فعالانه تلاش کنند.

المشنوق گفت: در زندان رومیه می گویم که در لبنان و در این زندان پایگاه تروریسم وجود دارد اما همانطور که برنامه امنیتی را اجرا و با تروریسم در هر نقطه لبنان مبارزه کردیم، ان شاء الله در مدتی کوتاه با تروریسم داخل زندان هم مقابله خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هیچ مکانی را در لبنان برای تروریست ها امن نمی گذاریم و برای حمایت از شهروندان هراقدامی که لازم باشد براساس عدالت و منطق انجام خواهیم داد.

وزیر کشور لبنان افزود: بزودی بمب کارگذاشته شده تروریسم در زندان های لبنان را نابود می کنیم قبل از آنکه کسانی از داخل این زندان بخواهند به لبنان و ملت آن آسیب برسانند.

همزمان با حضور نهاد المشنوق عملیات ساخت زندانی جدید در محل زندان رومیه آغاز شد.

زندانیان که هم داعشی هستند و هم عضو جبهه النصره و از دوستان شیوخ فراری تکفیری « احمد الاسیر» و « سراج الدین زریقات» در زندان رومیه بر وزن سرودهای این گروه های تکفیری تروریستی، مقامات لبنانی را به ترور تهدید می کنند.

در این سروده ها خطاب به مقامات لبنانی آمده است ، همانطور که برج های دوقلو در نیوریورک ، سفارت ایران در بیروت را مورد حمله قرار دادیم، شما هم در انتظار حملات باشید.

گویی عناصرتکفیری در زندان رومیه برای خود حکومت تشکیل داده اند، و عناصری که به جبهه النصره ملحق شده اند، در حال اداره شبکه های تشکیلاتی- امنیتی در داخل و بیرون زندان هستند.

« سلیم علی عبد الکریم صالح» ملقب بـه «أبو تراب» با تابعیت یمنی، «سرگی ولادیمیر فیسوشکی» ملقب به «سرگی روسی» با تابعیت روسیه، «طه سلیمان» با تابعیت سوریه، «حمزة أمین قاسم» و «کمال محمد سلیمان خلف» با تابعیت فلسطینی، «عثمان محمد ابراهیم » و «بلال خضر ابراهیم» با تابعیت لبنان، «عبد الملک یوسف عثمان عبد السلام» از سرکردگان جبهه النصره با تابعیت اردنی، «خالد سوید» از اعضای شورای مرکزی القاعده در چچن با تابعیت سعودی، «محمد صالح زواوی» ملقب به «ابو سلیم طه» از سرکرده های سابق «فتح الاسلام» و در حال حاضر جبهه النصره با تابعیت سوری، «فهد المغامس» از سرکردگان القاعده با تابعیت سعودی از مهم ترین این عناصر به شمار می روند.

بسیاری از زندانیان تکفیری حاضر در زندان رومیه با «ابو محمد الجولانی» سرکرده جبهه النصره در سوریه بیعت کرده اند و شبکه های امنیتی- تشکیلاتی این گروهک را در زندان های لبنان و دیگر مناطق این کشور اداره می کنند و از طریق شبکه های اینترنتی با یکدیگر در ارتباط هستند.

تکفیری ها در زندان رومیه دارای بندی ویژه هستند، تا جاییکه گفته می شود در این بند آموزش های نظامی هم برگزار می کنند.

آنها عقاید ارتجاعی و بسیار سختگیرانه خود را به دیگر زندانیان هم تحمیل می کنند و در صورتی که یک زندانی سرپیچی کند براساس فتاوای خاص گروه های تکفیری تروریستی تنبیه و شاید بهتر است ، گفته شود که شکنجه می شود.

کمتر مسئول لبنانی حاضر است از زندان رومیه بویژه این بند دیدن کند و حتی گفته شده است که از زندانیانی که با عقاید آنها همراه نباشند در زندان هم جزیه می گیرند.

خاورم ** 1324
کد N341053

وبگردی