آفتاب

پوروشنکو برقراری آتش بس در شرق اوکراین را خواستار شد

پوروشنکو برقراری آتش بس در شرق اوکراین را خواستار شد

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه برقراری آتش بس در شرق اوکراین را خواستار شد تا زمان برای حصول توافق در مورد طرح صلح مطرح شده در اختیار طرفین قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در بیانیه برای مقامات ارشد امنیتی این کشور گفت که وی به نیروهای دولتی اعلام کرده که وظیفه شان بدست گیری مجدد کنترل مرزهای اوکراین با روسیه در هفته جاری است.

رئیس جمهوری اوکراین خاطرنشان کرد، زمانیکه این مرزها امن باشد، برقراری یک آتش بس موقت باید مورد نظارت قرار بگیرد و به دنبال آن اقدامات لازم برای توافق بر سر طرح صلح باید انجام شود.

پوروشنکو افزود:اعلام آتش بس زمانی که مرزها باز هستند اقدامی غیرمسئولانه است.

پوروشنکو در حالی خواستار برقراری آتش بس در شرق اوکراین شده است که درگیری ها در مناطق شرقی این کشور همچنان ادامه داشته است و خشونتها در این مناطق همچنان گزارش می شود. درگیری ها در اوکراین تنش جدی میان غرب و روسیه ایجاد کرده است به طوریکه غرب، روسیه را به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم می کند و روسیه نیز این اتهام را رد کرده است.

پوروشنکو همچنین اعلام کرد که وی امیدوار است اقدامات نظامی در شرق اوکراین در این هفته پایان یابد.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: پیشنهاد شده است که در مورد جزئیات طرح صلح ما بحث هایی انجام شود. به علاوه اینکه براساس تصمیمات اتخاذ شده که شورای دفاع و امنیت ملی اتخاذ کرده است، پیشنهادهایی برای برقراری آتش بس در شرق اوکراین مطرح است.

از زمان آغاز عملیات های نظامی در شرق اوکراین ده ها تن از نیروهای دولتی، شبه نظامیان جدایی طلب حامی روسیه و غیرنظامیان کشته شده اند.

پوروشنکو از زمان آغاز به کار رسمی اش در تاریخ 7 ژوئیه تلاش کرده تا به دنبال جلب توافق برای پیشنهادهای مربوط به برقراری صلح باشد. هنوز جزئیات زیادی از طرح صلح در اوکراین منتشر نشده است. از جمله اقدامات رئیس جمهوری اوکراین برای پایان دادن به بحران این کشور گفت وگو با رئیس جمهوری روسیه بوده است.

رسانام**9234**1547
کد N341049

وبگردی