آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین ؛

ناهار کاری اشتون و ظریف برگزار شد

ناهار کاری اشتون و ظریف برگزار شد

ناهار مشترک کاری کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان در دفتر نمایندگی ایران در وین برگزار شد .

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین ، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به وین به منظور برگزاری پنجمین دور از مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 میزبان ناهار کاری مشترک با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود. 

بر اساس این گزارش قرار است بعد ار ظهر امروز مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و کاترین اشتون در وین برگزار شود.

ایران پس از مذاکرات سه جانبه مذاکرات دو جانبه ای با دیگر اعضای 1+5 نیز خواهد داشت . 

این احتمال وجود دارد که مذاکرات این دور در وین بین ایران و کشوهای 1+5 بدون برگزاری نشست افتتاحیه آغاز شود.

طرفین در این دور مصمم به نگارش متن توافق نهایی هستند اما هنوز نگارش این متن آغاز نشده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران درباره نگارش متن پیشنویس توافق گفت: می توان پیش نویس را تدوین کرد ما احساس می کنیم که این امکان وجود دارد حتی در جلسات قبل نیز وجود داشت.

وی افزود: از پایان این دور از مذاکرات یک ماه فرصت داریم و اگر آمادگی از سوی طرف مقابل وجود داشته باشد ما نیز آماده هستیم کار نگارش را آغاز کنیم.

وزیر امور خارجه درباره برنامه های امروز گفت: امروز پس از ناهار کاری مشترک با خانم اشتون دیدار سه جانبه با هیأت آمریکایی خواهیم داشت البته دیدارهای دو جانبه نیز بعد از مسابقات فوتبال ایران خواهیم داشت.

ظریف ادامه داد: ممکن است با توجه به اینکه به مذاکرات دوجانبه نیاز داریم تصمیم بگیریم جلسه افتتاحیه نداشته باشیم چون اکنون بیشتر بحث مذاکره مطرح است و جلسه افتتاحیه مهم نیست البته در این باره هنوز تصمیم نگرفته ایم.

ظریف گفت: احساس می کنم هر زمان که طرف مقابل آمادگی داشته باشد با جدیت وارد مذاکره شود امکان دارد به نتیجه برسیم.

وی درباره تماشای مسابقه ایران و نیجریه هم گفت: امیدواریم با همه اعضای هیأت و دوستانی که برای پوشش خبری آمده اند بتوانیم با هم مسابقه را تماشا کنیم.

وی درباره ریاست جلسه بعد از ظهر با هیأت آمریکایی گفت: جلسه بعد از ظهر بین من و خانم اشتون است و آمریکایی ها به جلسه ما می پیوندند.

ظریف درباره پیش بینی این دور مذاکرات گفت: امیدوارم در صورت واقع بینی طرف مقابل کار پیش رود اما باید ببینیم طرف مقابل تا چه حد با واقع بینی وارد مذاکرات می شود.

کد N340841

وبگردی