آفتاب
رحمانی فضلی در دیدار با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل:

به زودی با مسدود کردن کامل مرزها مانع ورود غیر مجاز آوارگان خواهیم شد

به زودی با مسدود کردن کامل مرزها مانع ورود غیر مجاز آوارگان خواهیم شد

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به زودی با مسدود کردن کامل مرزهایش مانع از ورود غیر مجاز آوارگان خواهد شد و تا یک سال دیگر نیز وضعیت آوارگان غیر مجاز را ساماندهی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار با " آنتونو گوترس " کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ژنو در فضایی صریح و صمیمی به بیان دغدغه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص آوارگان افغانی پرداخت و خواستار اهتمام جدی و عملی سازمان ملل متحد و جامعه ملل به یافتن راه حلی برای این موضوع شد.

وزیر کشور با اشاره به میزبانی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه گذشته از آواراگان و مهاجرین کشورهای همسایه و نقش کشورمان در به عهده گرفتن سهم بزرگی از این مشکل جهانی، بر افزایش بیشتر و موثرتر کمک های جامعه بین الملل در این زمینه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مجامع بین المللی و از جمله کمیساریای عالی پناهندگان باید اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت داوطلبانه مهاجرین و پناهندگان به میهن خود را فراهم و فعالانه تر رفتار کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه باید قدمهای بزرگ و عملیاتی برداشت افزود: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به طور مشخص این است که در اقدامی مشترک و در زمان و هدفی معین برنامه منسجمی را طراحی و اجرا کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به زودی با مسدود کردن کامل مرزهایش مانع از ورود غیر مجاز آوارگان خواهد شد و تا یک سال دیگر نیز وضعیت آوارگان غیر مجاز را ساماندهی خواهد کرد.

همچنین " آنتونو گوترس" نیز در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را شریک بسیار بزرگ و متعهد خود در رسیدگی به امور پناهجویان افغانی ذکر کرد و از نقش انسان دوستانه و حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در امور پناهندگان و مهاجرین تقدیر و تشکر کرد.

کد N340835

وبگردی