آفتاب
عبدالله:

با پیوستن شخصیت ها، تیم های بزرگ و حمایت همه مردم جایگاه بالاتری داریم

با پیوستن شخصیت ها، تیم های بزرگ و حمایت همه مردم جایگاه بالاتری داریم

یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که با پیوستن شخصیت ها، تیم های بزرگ و حمایت همه مردم ، افغانستان جایگاه بالاتری پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان گزارش دادند که عبدالله عبدالله در نشست خبری در کابل یکبار دیگر به مردم افغانستان اطمینان داد که بسیار پاک وارد رقابت های انتخاباتی شده و بالاخره به نتایج پاک دست می یابد.

عبدالله عبدالله گفت: با پیوستن شخصیت ها، تیم های بزرگ و حمایت همه مردم جایگاه بالاتری داریم. متاسفانه تعدادی از مادران این سرزمین باز هم داغدار شدند و خداوند به آن ها صبر و اجر نصیب کند. انشاالله رنج هاو مصیبت  ها از این کشور برچیده شود.

وی انتخابات دور دوم را موفقیت دیگری برای کشور و مردم افغانستان خواند و افزود: مردم ما با شرکت در انتخابات دور دوم، جایگاه بهتری در مردم سالاری پیدا کردند. از اطمینان مردم افغانستان به تیم اصلاحات و همگرایی از صمیم قلب تشکر می کنم و با احترام و با کمال تواضع، قدردانی خود را از ملت بزرگ افغانستان تقدیم می کنم.

عبدالله عبدالله تاکید کرد: مردم افغانستان ما را از خود دانستند و به ما اعتماد کردند و با رفتن به پای صندوق های رای یکبار دیگر جهانیان را به تعجب واداشتند. در دور دوم انتخابات نیز مشکلاتی مانند پرشدن صندوق ها، کمبود اوراق رای وجود داشت که امیدواریم به آن رسیدگی جدی شود.

وی افزود: عاملان این مشکلات باید شناسایی شوند. افتخار می کنیم که هیچ گاه چشم به تقلب ندوخته ایم و به انتظار تقلب شخصیت و یا فردی در سیستم و یا بیرون سیستم نبودیم. امید ما به خداوند بزرگ و به حمایت ملت قهرمان بزرگ افغانستان بوده است.

این نامزد انتخاباتی تامین شفافیت انتخابات و تفکیک آرای باطل از آرای مردم افغانستان را از مسئولیت های کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات دانست و گفت: شفافیت و قانونمند بودن انتخابات، اعتماد مردم افغانستان را به پروسه مردم سالاری و به این کمیسیون ها افزایش می دهد و مشروعیت سیاسی رهبری آینده کشور را تضمین می کند.

وی افزود: مردم افغانستان دو بار مسئولیت های شهروندی خود را ادا کردند. آنها در دور اول با وجود سرما و تهدیدهای امنیتی و در دور دوم با وجود گرمای زیاد در سراسر کشور باز هم پای صندوق های رای رفتند و تعهد خود را به رای مردم و حق خودشان ثابت کردند. حالا نوبت کمیسیون انتخاباتی است که به رای و خواست مردم احترام بگذارند و در این راستا یک لحظه هم از مسئولیت های خطیر خود غفلت نکنند زیرا مردم افغانستان متوجه عملکرد کمیسیون ها در روزهای آینده می باشند.

برگزاری انتخابات افغانستان با استقبال سازمان های بین المللی و شماری از کشورها مواجه شده است. دولت های آمریکا و انگلیس ضمن استقبال از حضور شجاعانه مردم افغانستان در این رای گیری، از تلاش نیروهای امنیتی این کشور برای تامین امنیت انتخابات تقدیر کردند. همچنین دولت پاکستان ضمن موفقیت آمیز خواندن این انتخابات، آن را به دولت و مردم افغانستان تبریک گفت.

بر این اساس حضور زنان و مردان افغانی در حوزه های رای گیری در سراسر کشور دستاورد مهمی برای انتقال قدرت به روش دموکراتیک به شمار می رود.

کد N340796

وبگردی