آفتاب

کری: استفاده از پهپادهای آمریکایی علیه داعش در دستور کار است

کری: استفاده از پهپادهای آمریکایی علیه داعش در دستور کار است

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای هشدار داد، شبه‌نظامیان وابسته به القاعده که اخیرا در عراق عملیات‌هایی را انجام داده‌اند، خطری "وجودی" علیه این کشور بوده و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با برنامه اخبار جهانی پایگاه یاهو گفت: چالش عراق، چالشی برای ثبات کل منطقه است. این صراحتا یک چالش وجودی علیه خود عراق است. این گروه یک گروه تروریستی است.

اظهارنظرهای جان کری در حالی مطرح شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی امکان انجام حملات هوایی برای مقابله با پیشروی‌های افراط‌گران وابسته به القاعده در عراق موسوم به "داعش" است.

این در حالی است که جان کری در محل وزارت امور خارجه آمریکا یک کنفرانس دو روزه به نام کنفرانس "اقیانوس ما" را آغاز کرده است که موضوع آن مسائل مربوط به حفظ منابع طبیعی دریاها و مقابله با آلودگی آنهاست.

کری در ادامه سخنانش تاکید کرد: واشنگتن حاضر است برای مقابله با شبه‌نظامیان تندرو با ایران وارد مذاکره و همکاری‌های سودمند شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق پیشنهاد داد تا با گروه‌های سیاسی موجود در عراق تعامل بهتری داشته باشد و همگان را در سرنوشت کشور سهیم کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد که استفاده از پهپادهای آمریکایی برای جلوگیری از پیشرفت شبه‌نظامیان تندروی گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) به عنوان یک گزینه محتمل در دستور کار آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام

کد N340725

وبگردی