آفتاب

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: مردم ایران می‌توانند بر تحریم‌ها غلبه کنند

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: مردم ایران می‌توانند بر تحریم‌ها غلبه کنند

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با استقبال از پیشنهاد رییس‌جمهور ایران مبنی بر گفت‌وگوهای جنوب - جنوب علیه افراطی‌گری و ترویسم گفت: روحانی از رییس‌جمهور آفریقای جنوبی دعوت کرد که به ایران سفر کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماتیه ماشابانه، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد فروپاشی آپارتاید در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ایران و حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان گفت: ما در این دیدار درباره گسترش همکاری‌ها صحبت کرده‌ایم؛ ما در کنار مردم ایران هستیم و معتقدیم که آن‌ها می توانند بر تحریم‌ها غلبه کنند.

وی ادامه داد: ما به همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی مانند جنبش غیرمتعهدها، سازمان ملل و گروه 77 ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه آفریقا جنوبی اضافه کرد: روحانی در این دیدار پیشنهاد همکاری‌ها و گفت‌وگوهای جنوب - جنوب علیه افراطی‌گری و تروریسم داد که من فردا در دیدار با رییس‌جمهور کشورمان علاوه بر انتقال پیام رییس‌جمهور ایران مبنی بر دعوت ویژه وی از همتای خود پیشنهاد گفت‌وگوهای جنوب - جنوب را منتقل می‌کند.

انتهای پیام

کد N340694

وبگردی