آفتاب
در نخستین جلسه ستاد مرکزی انتفاضه و قدس مطرح شد:

فلسطین باعث وحدت جهان اسلام است

فلسطین باعث وحدت جهان اسلام است

در اولین جلسه ستاد مرکزی انتفاضه و قدس اعلام شد که هیچ قضیه‌ای بهتر از موضوع فلسطین نمی‌تواند باعث وحدت جهان اسلام هم از جهت علمی - نظری و هم از جهت عملی شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اولین جلسه ستاد مرکزی انتفاضه و قدس که صبح امروز در سالن کنفرانس دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور اعضای خود به ریاست "دکتر رمضان شریف" برگزار شد، همه نمایندگان دستگاه‌های عضو و شخصیت‌های فعال درخصوص موضوع فلسطین و قدس حضور داشته و به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

در ابتدای این جلسه رمضان شریف، رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اشاره به تغییر شرایط در منطقه حساس و استراتژیک خلیج‌فارس و کشورهای عربی اسلامی با دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم غرب به‌ویژه آمریکا گفت: بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی با شناخت به موقع و موضوع راهبردی اشغال سرزمین‌های فلسطین به دست رژیم اشغالگر قدس ابتکار عمل را در دست گرفته و با ورود به موقع به صحنه؛ جهان اسلام را علیه تجاوز، تعدی و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی متحد و یکپارچه کردند و علاوه بر تأکید بر از بین‌ بردن این غده سرطانی و مولود نامشروع آمریکا و انگلیس، سعی در به نمایش‌ درآوردن وحدت جهان اسلام علیه ظلم و تجاوز و تعدی داشتند و در این راه موفق عمل کردند.

او با اشاره به ادامه این روند در سالیان اخیر و به دست گرفتن ابتکار عمل توسط جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام به شیطنت‌های اخیر دنیای غرب به سرکردگی‌ آمریکای جنایتکار در کشورهای مصر، سوریه، عراق و غیره پرداخت و اشاره کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای ام‌الفساد و رژیم غاصب صهیونیستی به منظور به فراموشی سپرده‌ شدن اشغال سرزمین‌های فلسطین سعی در ایجاد، تقویت و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریست با نام اسلام در سطح کشورهای منطقه و جهان اسلام دارند.

رمضان شریف در ادامه گفت: البته بایستی دنیای غرب بداند این آتشی که برپا کرده دیر یا زود دامن آن‌ها را خواهد گرفت و همین گروه‌های تروریست و تکفیری به ظاهر اسلامی بلای جان آنان و آسایش، امنیت وآرامش‌شان خواهد شد.

در ادامه جلسه دکتر سیدمسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل روز جهانی قدس بیان کرد: روز جهانی قدس ظرفیت زیادی نسبت به پاسخگویی به بسیاری از مسائل مهم درونی و برون‌مرزی دارد به شرطی که به درستی جایگاه آن شناخته شده و با به‌کارگیری دو عنصر مهم خلاقیت و نوآوری بتوان عمق استراتژیک آن را برای جهانیان به‌ویژه کشورهای اسلامی تبیین کرد.

وی با اشاره به نیاز جدی و ضرورت اساسی امروز به بزرگداشت روز جهانی قدس در داخل و خارج از کشور گفت: بایستی درک درست و حقیقی از عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسأله آزادی فلسطین و قدس شریف در بین نیروهای داخلی و سایر مسلمانان، آزاداندیشان و متفکران جهان اسلام شکل گیرد، که این وظیفه خطیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه این ستاد و ستادهای مشابه در سراسر کشور است.

جزایری گفت: با برجسته‌سازی سه نماد در روز جهانی قدس بایستی بتوانیم از همه ظرفیت‌های آن، حداکثر بهره‌برداری را در راستای راهبرد آزادی قدس شریف و تشکیل دولت مردمی در سرزمین‌های اشغالی استفاده کنیم.

او گفت: از وحدت و اتحاد اسلامی نه فقط در حد یک شعار ، بلکه یک استراتژی و راهبرد و از مقاومت اسلامی و نماد پیروزی و امید به شکست دشمن صهیونیست بایستی به عنوان سه نماد محوری در این روز حداکثر بهره‌برداری را کرد.

جزایری به آگاهی‌بخشی چه در داخل و خارج از کشور و گسترش و عمق‌بخشی در سایر واحدهای سیاسی به‌عنوان دو رویکرد اساسی و مهم برای روز جهانی قدس اشاره کردند.

وی تشکیل شورای راهبردی دائمی سالانه نسبت به بررسی تغییر و تحولات در حوزه‌های مختلف آرمان جاودان آزادی قدس شریف و ارائه راهکارها و تدوین راهبردهای جدی و عملیاتی برای آن روز را بسیار مهم و ارزشمند در نوع مواجهه با حوادث جدید در سرزمین‌های اشغالی و برگزاری مراسم روز جهانی قدس دانست.

در ادامه این جلسه دکتر اصغر آب‌خضر، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اهداف، آرمان‌ها و راهبردهای کلان برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در داخل و خارج از کشور، عنوان کرد: نمایش وحدت و اتحاد، انسجام اسلامی و یکپارچگی جهان اسلام به‌ویژه ملت مسلمان ایران در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان‌ قدس شریف، اعلام انزجار و برائت از رژیم جعلی صهیونیستی، محکومیت حمایت سلطه‌گران و قدرت‌های شیطانی به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکای جنایت‌کار از رژیم غاصب صهیونیستی، تقبیح سکوت برخی از کشورهای عربی اسلامی در قبال جنایت‌های صهیونیست‌ها و سرانجام نمایان‌سازی پیوند بیداری اسلامی با آرمان آزادی قدس شریف از اهداف و آرمان‌های اصلی بزرگداشت آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان است.

او گفت: جهان اسلام با موضوعات و چالش‌های جدیدی رو به ‌رو است که نظام سلطه و استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه و تشتت آراء جهان اسلام به‌ پا کرده و ما به‌عنوان ام‌القری جهان اسلام نمی‌توانیم نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم، بلکه بایستی با اتخاذ تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید و رویکردهای به روز به مقابله با آن بپردازیم.

وی گفت: برگزاری باشکوه و با عظمت تظاهرات روز جهانی قدس چه در داخل و چه در خارج باعث اعتماد‌بخشی و امیدواری در گروه‌های جهادی و جبهه مقاومت اسلامی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به آمادگی کامل تمامی دفاتر، واحدها و ستادهای تابعه این شورا در سطح کشور خاطرنشان کرد: با تمام توان آماده برگزاری مراسم در سطح بسیار بالایی هستیم به‌ویژه در استان‌های مرزی و استان‌های اهل سنت کارهای خوبی انجام شده است.

در ادامه این جلسه دکتر حسین شیخ‌الاسلام، مسوول دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین مجلس، گفت: روز جهانی قدس تفرقه و پراکندگی جهان اسلام را به سمت وحدت، همدلی و یکپارچگی سوق می‌دهد.

او با اشاره به اهمیت بسیار زیاد برگزاری مراسم‌ باشکوه و پرجمعیت در غزه، کرانه باختری، سوریه، لبنان، عراق بیان کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس و صهیونیسم می‌کوشند تا با تفرقه‌افکنی، اختلاف‌آفرینی، درگیری و بحران برای کشورهای اسلامی حامی جبهه مقاومت و بیداری اسلامی در سطح منطقه و تقویت و گسیل نیروهای تکفیری و وهابیون تندرو به سمت آن کشورها آرمان آزادی قدس شریف را از اذهان عمومی و قلوب میلیون‌ها مسلمان محو و کمرنگ کنند.

شیخ‌الاسلام در ادامه گفت: اما مسلمانان جهان و "امت بزرگ رسول‌الله" با تأسی به ایشان و الگوی وحدت‌بخش حضرت امام خمینی (ره) بار دیگر با حضور انبوه، گسترده، آگاهانه و هوشیارانه خود در تظاهرات روز جهانی قدس ضمن خنثی‌ کردن تمامی این فتنه‌ها و دسیسه‌ها بار دیگر با اعلام فریاد برائت، انزجار و خشم خود نسبت به صهیونیسم بین‌الملل، به همه جهان نشان خواهند داد که هنوز هم آزادی قدس شریف مسأله اول جهان اسلام است.

در پایان این جلسه همه اعضا و نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد نقطه‌نظرات، پیشنهادها و راهکارهای خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم روز جهانی قدس امسال اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N340688

وبگردی