آفتاب
جانشین فرمانده سپاه پاسداران:

پیام انقلاب اسلامی آزادی، آزادگی و حریت برای مسلمانان است

پیام انقلاب اسلامی آزادی، آزادگی و حریت برای مسلمانان است

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیام انقلاب اسلامی آزادی، آزادگی و حریت برای مسلمانان در مقابل کفار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین٬ حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده جدیدسپاه استان قزوین که در حسینیه تیپ 82 صاحب‌الامر(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از لحظه شکل‌گیری انقلاب اسلامی به بعد تقابل و نبرد بین جهان اسلام و کفر به شکل پیوسته، بلاانقطاع و بی‌وقفه، چند بعدی و همه جانبه در مقیاسی جهانی و در فضایی کاملاً نابرابر با مدلی ناهمطراز شکل گرفت.

وی با بیان این‌که با انقلاب اسلامی ایران مسلمانان بیدار شدند و به تدریج به تعقیب دشمنان و کفار پرداختند، افزود: از 36 سال پیش کفار یک لحظه از طراحی و اعمال توطئه علیه مسلمانان دست نکشیده‌اند و در این فضا خداوند متعال ملت مسلمان ایران را در یک مسیر و یک جهادی طولانی‌مدت سازنده، قدرت آفرین، آفرینشگر اعتماد به نفس و تحکیم بخش روح مقاومت قرار داد.

اسلامی ادامه داد: خداوند ملت ایران اسلامی را برای پذیرش سختی‌ها و آماده برای بازیابی هویت معتبر و مقتدر قدرتهای اسلامی مهیا کرد و آنها را در مسیر جهاد قرار داد.

وی تصریح کرد:این طبیعی است که هر پهلوان نامداری که بخواهد در عرصه رقابت جهانی بر رقبای قدرتمند غلبه کند، باید سالیان سال در مسیر تمرین، ریاضت و رقابت قرار داشته باشد تا بتواند در آن مسابقه پایانی بر رقیب اصلی غلبه کند.

این مسئول افزود: هیچ ملتی بدون قرار گرفتن در مسیر سختی ها و رنج ها رشد نمی کند و قوی نمی شود و هیچ انسانی نیز تا سختی نکشد و ریاضت نکشد و شخصیتی بزرگ و مستحکم و نفوذ ناپذیر پیدا نمی‌کند.

وی تأکید کرد: خداوند این اذن را به ملت ایران داد داد تا این ملت همه قوای خود را به فعلیت تبدیل کرده و ظرفیت‌های درون جامعه را به جوشش در آورد و بتواند یکی پس از دیگری تجربه‌ها را روی هم انباشه و به ملت مستحکمی در قامت درگیر شدن با بزرگترین امپراطوری تاریخ حیات بشر تبدیل شود.

سلامی با بیان این‌که همه معصومین ما این مسیر سخت را طی کردند تا امامت آنها به عنوان حجت‌های آشکار، برای جهان اسلام عالم‌تاب شود، گفت: اگر هنرنمایی فداکارانه، عاشقانه سخت و سهمگین عاشورای 61 هجری نبود این قله‌های رفیع فداکاری شکل نمی‌گرفت.

وی اضافه کرد: عاشورا وقتی الگو شد که امام حسین(ع) و اهل بیت(س) او در سخت‌ترین و غمبارترین حالت ممکن این زمون سخت جهاد و شهادت را به عینه در معرض رویت تمام عالم قرار دادند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نگاه، باور، شکوه و شعوری که در تاریخ ملت ایران وجود دارد مدیون فداکاری‌هایی است که در عرصه‎های مختلف جهاد انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری سپاه پاسداران ادامه داد: پیشوایان بزرگ انقلاب همچون امام(ره) و مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و شریف ایران به نهاد و نهال سپاه اعتماد کردند و فرزندان خود را امانت به دست سپاه سپرده تا از جوانان آنان مجاهدانی بزرگ و فراموش نشدنی بسازند.

سلامی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک نهاد کوچک تازه متولد شده به یک ساختار دفاعی نیرومند تبدیل شد که امروز میدان تأثیر و شعاع جاذبه قدرت او را دشمن در اقصی نقاط عالم حس می‌کند.

وی با بیان این‌که سپاه در هیچ نقطه ای از خراج از کشور حضور نظامی ندارد، گفت: روح الهام بخشی این قدرت روحانی و معنوی سپاه، الگوی تولید شده جهاد فی سبیل‌الله است که در بلادهای مختلف راه را بر دشمنان خدا سخت کرده است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با منشور وحیانی حاکمیت اسلامی نظم کهنه ساخته نظام سلطه را در هم شکست، گفت: انقلاب اسلامی بعثت دوباره اسلام بود.

وی با طرح این پرسش که که چرا در طول 36 سال گذشته همه درگیری‎ها و تهاجمات قدرت‌های بزرگ و جنگ‌ها در منطقه‌ای به نام جهان اسلام، غرب آسیا و یا به تعبیری در خاورمیانه اتفاق افتاده است، ادامه داد: باید از وجدان‌های بیدار در جهان این سوال را پرسید که چرا این منطقه در 36 سال گذشته کانون اصلی محل تلاقی استراتژی و سیاست‌‍های قدرت‌های بزرگ جهانی و نواب منطقه‌ای آنها بوده است.

انتهای پیام

کد N340686

وبگردی