آفتاب

آمریکا مذاکرات با ایران بر سر بحران عراق را بررسی می‌کند

آمریکا مذاکرات با ایران بر سر بحران عراق را بررسی می‌کند

یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن مذاکرات مستقیم با ایران درباره مساله امنیت عراق بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی، اظهار کرد: واشنگتن در حال بررسی مذاکرات مستقیم با ایران در مورد وضعیت امنیتی کنونی در عراق است.

این مقام آمریکایی هم‌چنین تصاویر منتشر شده از سوی گروه داعش به شدت محکوم کرد.

این تصاویر نشان می‌دهد تروریست‌ها سربازان عراق را هدف کشتارهای دسته جمعی وحشیانه قرار می‌دهند.

گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر با حمله به شهرهای مختلف در شمال عراق توانسته‌اند کنترل شهرهای کلیدی این کشور شامل موصل و تکریت را در اختیار بگیرند و در طول این مدت مرتکب جنایات بسیار وحشتناکی به ویژه علیه غیرنظامیان شده‌اند.

روزنامه وال استریت ژورنال صبح امروز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: دولت اوباما مقدمات مذاکرات مستقیم با ایران را درباره اوضاع امنیتی عراق فراهم می‌کند که ممکن است از کانال مذاکرات وین برای انجام این گفت‌وگوها استفاده کند.

هم‌چنین یک سناتور آمریکایی نیز تاکید کرده است که آمریکا برای حفظ امنیت عراق نیازمند کمک ایران است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مقامات ایرانی تاکنون گفته‌اند با مداخله نظامی آمریکا در عراق مخالفند و در جریان مذاکرات هسته‌ای در وین تنها در مورد برنامه هسته‌ای گفت‌وگو خواهند کرد.

حسین‌ امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان امروز در حاشیه نشستی با موضوعیت آفریقای جنوبی تاکید کرد: ما هیچ مذاکره‌ای با آمریکا درباره عراق نداشتیم و نیازی هم به همکاری و مذاکره با آمریکا در این موضوع احساس نمی‌کنیم.

انتهای پیام

کد N340685

وبگردی