آفتاب

اجلاس ˈاوآناˈ با حضور مدیرعامل ایرنا در بحرین آغاز به کار کرد

اجلاس ˈاوآناˈ با حضور مدیرعامل ایرنا در بحرین آغاز به کار کرد

بحرین - ایرنا- سی و هفتمین نشست سالانه هیات اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوس آرام (اوآنا) روز دوشنبه با حضور محمد خدادی مدیرعامل ایرنا و روسا و نمایندگان 12 خبرگزاری از کشورهای آسیایی در منامه پایتخت بحرین کار خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره روابط بین الملل ایرنا، در نشست افتتاحیه پس از نطق خوشامدگویی ˈمهند نعیمی ˈمدیرعامل خبرگزاری بحرین، میخائیل گوسمان معاون اول خبرگزاری ایتارتاس روسیه که مسوولیت دوره ای دبیرخانه اوآنا را برعهده دارد، دستورکار اجلاس را بررسی راههای پیشبرد همکاری های حرفه ای میان خبرگزاری های آسیایی از طریق تدوین مجموعه قوانین استانداردهای حرفه ای واخلاقی و ارتقای جایگاه اوآنا معرفی کرد.

در آیین گشایش، اعضا با پیشنهاد مدیرعامل ایرنا مبنی بر پرهیز از دستورکار تشریفاتی و ضرورت تدوین یک برنامه عملیاتی با مشارکت تمام اعضای اوآنا برای رایزنی در خصوص چالش های خبرگزاری ها در عصر جدید ارتباطات و برای کمک به نوسازی و تجدید ساختار اوآنا موافقت کردند.

همزمان با تشکیل نشست هیات اجرایی، نمایندگان خبرگزاری های حاضر با شرکت در جلسات کمیته فنی و خبری دستورکار اجلاس را به بحث و بررسی می گذارند. همچنین در حاشیه برگزاری اجلاس اوآنا، نمایشگاهی از عکس های منتخب خبرگزاری های عضو برپا شده است.

این گزارش حاکی است، در اجلاس منامه که به مدت دو روز برگزار می شود، دبیرکل اتحادیه خبرگزاری های عربی (فانا) و روسای چند خبرگزاری عضو فانا با هدف ارتقای مناسبات میان دو ائتلاف خبرگزاری های آسیایی و عربی شرکت دارند.

اوآنا در سال 1961 با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت یونسکو تاسیس شد. در حال حاضر، 44 خبرگزاری از 35 کشور منطقه آسیا واقیانوس آرام اعضای این تشکیلات هستند. علاوه بر ایرنا که یکی از معاونان ریاست اوآنا است، از ایران خبرگزاری های مهر و فارس از سال 1386 در این مجمع حرفه ای عضویت دارند.

ایرنا از اعضای فعال و با سابقه طولانی در اوآنا است و یک دوره سه ساله (2000- 1977) ریاست آن را بر عهده داشته است.

سیام*1377**5981
کد N340638

وبگردی