آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

ژاپن را شریک خوبی برای مسائل اقتصادی و سیاسی خود می‌دانیم

ژاپن را شریک خوبی برای مسائل اقتصادی و سیاسی خود می‌دانیم

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی گفت: ورزش باید مقدمه‌ای برای تعالی اخلاقی جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم این مرجع تقلید در دیدار ایزوهارا واتانابه رئیس سبک کاراته جهانی اظهار کرد: متاسفانه اخلاق در ورزش‌های حرفه‌ای کمرنگ شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که ورزشکاران ما از قدیم الایام با اخلاق مانوس و زورخانه‌ها خود یک مکتب اخلاقی بودند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این‌که «ژاپن کشوری مهم و پر افتخار است» گفت: ما روابط بسیار خوبی با کشور شما داریم و برای ژاپنی‌ها بسیار احترام قائل هستیم، آنها را مردمی سخت‌کوش، شجاع و با تدبیر می‌دانیم.

مکارم‌شیرازی افزود: روابط ما با شما باید روز به روز بیشتر و گسترده‌تر شود چرا که هرگز نشده که ژاپنی‌ها افکار و اندیشه‌های استعماری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشند.

وی تصریح کرد: درست کاری و صحت عمل ژاپنی‌ها به اندازه‌ای است که اجناسی که مارک ژاپنی دارد مورد استقبال قرار گرفته و از آن به عنوان جنس با کیفیت و مطلوب یاد می‌شود.

وی با بیان این‌که «اعتماد به یکدیگر بزرگ‌ترین سرمایه است» گفت: البته دشمنان ما در سطح دنیا در رسانه‌های خود بر ضد ایران تبلیغات بسیاری انجام می‌دهند، اما وقتی مردم جهان به ایران بیایند و شرایط ما را ببینند متوجه می‌شوند ایران غیر از آن کشوری است که در رسانه‌های جهان بیان و تشریح می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «ما ژاپن را شریک خوبی برای مسائل اقتصادی و سیاسی خود می‌دانیم» گفت: امیدواریم روابط روز به روز در تمام عرصه‌ها گسترش بیشتری پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این‌که «اسلام دین صلح، محبت و برادری است» گفت: تعبیر دین اسلام این است که تمام انسان‌ها برادر یکدیگر هستند، یعنی اسلام قوی‌ترین رابطه عاطفی را برای کل بشریت می‌خواهد.

انتهای پیام

کد N340528

وبگردی