آفتاب

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :نباید تمام آثار تورم در قیمت خودرو انعکاس یابد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :نباید تمام آثار تورم در قیمت خودرو انعکاس یابد

تهران بزرگ-ایرنا- عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت : نباید تمام آثار و تبعات ناشی از تورم و اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها در قیمت خودرو انعکاس یابد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، اللّه وردی دهقان افزود : در یکی دو سال گذشته افزایش میزان تورم، افزایش مبلغ دستمزد و افزایش بهای مواد اولیه در تمامی حوزه های صنعتی و تولیدی صورت گرفته اما نباید تمام آثار تورم در قیمت خودرو انعکاس یابد .

وی تاکید کرد : قیمت واقعی خودرو و درصد دقیق افزایش قیمت باید پس از ارایه نظرات کارشناسی تمام بخشهای دست اندرکارمشخص شود .

وی افزود : اعلام قیمتهای جدید خودرو جزاین که بازار را دچار آشفتگی و سردرگمی نماید، نتیجه دیگری ندارد.

دهقان اظهار کرد : قیمت خودرو باید فراتر از اعمال نظرات بخش های مختلف و به صورت کارشناسی و بر اساس واقعیت ها اعلام شود، در صورتی که امروز قیمت خودرو در بلاتکلیفی نظرات دستگاه های مختلف باقی مانده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز، افزایش بهای حامل های انرژی و افزایش میزان تورم باید در قیمت تمام شده خودرو محاسبه شود، تصریح کرد: باتوجه به تأثیر این موارد بر قیمت تمام شده، باید درصد افزایش قیمت مشخص شود که البته قطعاً درصد بالایی نخواهد بود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در افزایش قیمت خودرو هم حقوق مصرف کننده باید در نظر گرفته شود و هم منافع تولیدکننده، چرا که صنعت خودرو بعد از صنعت نفت بزرگ ترین صنعت کشور است و نباید آسیب ببیند.

تهرام/1393/ 699
کد N340434

وبگردی