آفتاب
جهانگیری در دیدار رائول کاسترو:

ایران و کوبا در مبارزه با زورگویان در یک جبهه قرار دارند

ایران و کوبا در مبارزه با زورگویان در یک جبهه قرار دارند

ملت ایران به هیچ عنوان از تلاش برای دستیابی به دانش هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران به هیچ عنوان از تلاش برای دستیابی به دانش هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد، گفت: البته در این زمینه آماده شفاف‌سازی هستیم و آژانس می‌تواند بر فعالیت‌های ما نظارت کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر یک‌شنبه به وقت محلی در دیدار رائول کاسترو رئیس‌جمهور کوبا اظهارداشت: برخی کشورها علی‌‌رغم داشتن تسلیحات هسته‌ای، در ان‌پی‌تی عضویت ندارند و اجازه بازرسی نیز به آژانس نمی‌دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد یکسان جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مقابله با ظلم و زیاده‌خواهی قدرت‌های بزرگ، افزود: ایران و کوبا در مبارزه با زورگویان در یک جبهه قرار دارند و می‌توانند همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

رائول کاسترو نیز در این دیدار با بیان اینکه آمریکا در هر منطقه که وارد شده مشکل ایجاد کرده است به حوادث عراق، لبنان، سوریه، پاکستان و افغانستان اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا از افغانستان خارج شود باز هم صلح حاکم نمی‌شود.

رئیس‌جمهور کوبا با بیان اینکه علاقه‌مند به ارتقاء سطح روابط با ایران هستیم، خاطر نشان کرد: ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار است و انقلاب ایران قدرت‌های بزرگ را به وحشت انداخت.

وی افزود: همه حوادث منطقه و ورود آمریکا به کشورهای خاور میانه به دلیل تاثیرگذاری بر ایران بوده است و متاسفانه شاهدیم که برخی کشورها دارای بمب هسته‌ای هستند، اما هیچ کس از آنها سوال نمی‌کند.

کد N340372

وبگردی