آفتاب
وال استریت ژورنال:

آمریكا آماده گفت‌وگو با ایران درباره تحولات عراق است

آمریكا آماده گفت‌وگو با ایران درباره تحولات عراق است

یك منبع رسمی در دولت آمریكا كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد كه آمریكا در چارچوب كمك به عراق برای مقابله با عناصر داعش، خود را برای مذاكره با ایران آماده می‌كند.

برخی منابع خبری از تمایل آمریكا برای گفت‌وگو با ایران درباره تحولات اخیر عراق و تلاش برای مقابله با تحركات عناصر داعش خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، یك منبع رسمی در دولت آمریكا كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد كه آمریكا در چارچوب كمك به عراق برای مقابله با عناصر داعش، خود را برای مذاكره با ایران آماده می‌كند.

این مقام رسمی افزود كه انتظار می‌رود مذاكرات تهران و واشنگتن طی روزهای آینده انجام شود.

این مذاكرات احتمالی در حالی برگزار خواهد شد كه دور جدید مذاكرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از امروز – دوشنبه- در وین آغاز شده و قرار است تا جمعه ادامه داشته باشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود كه سخنگوی وزارت خارجه آمریكا پیش از این تاكید كرده بود كه مذاكرات واشنگتن و تهران منحصر به مسائل هسته‌ای است.

«ماری هارف» در پاسخ به پرسشی در ارتباط با برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر همكاری ایران و آمریكا درباره تحولات اخیر عراق، گفت كه تهران و واشنگتن در این‌باره مذاكره‌ای نداشته‌اند.

وی افزود: «قرار است دور جدید مذاكرات هسته‌ای با ایران دوشنبه آغاز شود، این گفت‌وگوها تنها به مساله هسته‌ای منحصر می‌شود.»

کد N340369

وبگردی