آفتاب

اجرای نظرسنجی ملی از مردم پیرامون وقف در سال 93

اجرای نظرسنجی ملی از مردم پیرامون وقف در سال 93

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده این سازمان برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف گفت: نظرسنجی از مردم در راستای سنجش میزان شناخت، اعتماد و رضایت‌مندی مردم از سنت حسنه وقف و سازمان اوقاف در سال 93 انجام خواهد شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده این سازمان برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف گفت: نظرسنجی از مردم در راستای سنجش میزان شناخت، اعتماد و رضایت‌مندی مردم از سنت حسنه وقف و سازمان اوقاف در سال 93 انجام خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی با تشریح موفقیت‌ها و دستاوردهای این سازمان و با بیان اینکه این سازمان ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد، اظهار کرد: اوقاف با مدیریت بیش از 8 هزار بقعه متبرکه که 2500 بقعه آن ظرفیت پذیرش زائر را دارند و بیش از 160 هزار موقوفه و یک میلیون و صدهزار رقبه با نیات مختلف، سازمانی بزرگ در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف در زمینه حفظ قرآن با اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم جهت تربیت یک میلیون حافظ در راستای مطالبه مقام معظم رهبری فعال است و در زمینه مسابقات نیز با برگزاری 1910 مسابقه با شرکت بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور قدم‌های خوبی را در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی در کشور برداشته است.

ربیعی ادامه داد: همچنین اوقاف با چاپ و نشر قرآن، ترجمه‌های قرآن به زبان‌های مختلف بین المللی و مدیریت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گام‌های بلند قرآنی دیگری را نیز برداشته است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این سازمان افزود: ظرفیت اعزام مبلغ سازمان اوقاف با اولویت مناطق محروم، ارتباط با ستاد بازسازی عتبات عالیات، دارا بودن سایت غنی راسخون، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایام و مناسبت‌های خاص در بقاع متبرکه از ظرفیت‌های فرهنگی اوقاف است.

وی با اشاره به استقبال 58 میلیون نفر بار زائر از طرح آرامش بهاری گفت: طرح‌های متمرکزی چون؛ زائران حرم رضوی، زائران حرم حسینی، دست‌های مهربانی، مهر تندرستی و ... در راستای اجرای امینانه نیات واقفان برگزار شده است.

ربیعی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های 91 و 92 بر دو مولفه سرمایه گذاری و افزایش عواید موقوفات در اوقاف تاکید داشتند، افزود: امسال برای دومین بار در 4 سال اخیر پیرامون سطح شناخت، اعتماد و رضایت مندی مردم در رابطه با وقف و مدیریت موقوفات افکار سنجی خواهیم کرد تا بررسی کنیم چه میزان با وقف و ثمرات آن آشنا بوده و نتایج آن را با سال 89 مقایسه کنیم.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال 92، ارتقای سطح تعامل رسانه‌ای و ایجاد ظرفیت رسانه‌ای و تعامل موثر با روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور دنبال شده است، تصریح کرد: در این سال مدال روابط عمومی‌های کشور ماحصل زحمات تمامی همکاران این اداره کل و کارکنان سازمان از خادمان بقاع متبرکه گرفته تا مدیران و کارکنان استانی و شهرستانی به روابط عمومی سازمان اوقاف اهدا شد.

وی یکی دیگر از موفقیت‌های این اداره کل را در سال 92 اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی، افزایش تولید خبر و مصاحبه و بازتاب آن در رسانه‌های جمعی، برگزاری همایش وقف و رسانه و جشنواره وقف چشمه همیشه جاری با موضوع رسانه‌ای برشمرد و گفت: اطلاع رسانی درون سازمانی ویژه اصحاب وقف، مدیران و خادمان بقاع متبرکه و برون سازمانی با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگی وقف، قرآن و اهل بیت (ع)، تحول اقتصادی و تحول در منابع انسانی از جمله رویکردهای سال 93 اداره کل روابط عمومی سازمان است.

انتهای پیام

کد N340333

وبگردی