آفتاب

جنایات داعش آمریکایی‌ها را وحشت‌زده کرد

جنایات داعش آمریکایی‌ها را وحشت‌زده کرد

ایسنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: کشتار سربازان عراقی توسط شبه نظامیان گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) وحشتناک و ترسیم حقیقی از خوی قتل و خونریزی تروریست‌ها است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تصاویر منتشر شده از کشتار عراقی‌ها توسط داعش اضافه کرد: با این حال ما نمی‌توانیم ادعای داعش را در کشتار 1700 سرباز عراقی در تکریت تایید کنیم.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: سوزان راییس،‌مشاور امنیت ملی کاخ سفید باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را در جریان این رخداد و حوادث عراق قرار داده است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با وزیران امور خارجه اردن، امارات متحده عربی و عربستان و قطر به بحث درباره تهدید مذکور پرداخت و بر ضرورت همکاری رهبران عراقی تاکید کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعدادی از پرسنل نظامی آمریکا کمک می‌کنند تا تاسیسات و ساختمان‌ سفارت آمریکا در بغداد ایمن بماند. پرسنل سفارت با هواپیماهای باری، تجاری و وزارت خارجه در حال خروج از بغداد هستند. ارتش آمریکا باید تجهیزات و هواپیماهای خود را در صورت نیاز در حالت آماده باش قرار دهد.

یک مقام نظامی آمریکا نیز گفت: 150 تفنگدار آمریکایی برای کمک به ماموران امنیتی به عراق اعزام شده و در حال حاضر در سفارت هستند.

26149

کد N340285

وبگردی