آفتاب

درگیری بین بودایی ها و مسلمانان در سریلانکا 3 کشته به جا گذاشت

درگیری بین بودایی ها و مسلمانان در سریلانکا 3 کشته به جا گذاشت

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری سریلانکا دوشنبه اعلام کرد درگیری های خشونت آمیز بین بودایی ها و مسلمانان در جنوب این کشور 3 کشته و دستکم 78 مجروح به جاگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ˈآلوتگاماˈ، ˈرئوف حکیمˈ وزیر دادگستری سریلانکا به خبرنگاران گفت: این درگیری ها که گروهی از بوداییان تندرو عامل آن بودند ، سه کشته به جا گذاشته است و طی آن ده ها نفر به شدت مجروح شدند.

براساس این گزارش، بودایی های تندرو روز یکشنبه پس از درگیرشدن با مسلمانان ؛ تعدادی از منازل و مغازه های آنان را در شهر توریستی ˈآلوتگاماˈ حدود 6 کیلومتری جنوب ˈکلمبوˈ، پایتخت سریلانکا، به آتش کشیدند.

مسوولین در شهر ˈآلوتگاماˈ گفتند: درپی این درگیری ها پلیس دراین شهر مقررات منع آمد و شد وضع کرد و این مقررات برای دومین شب متوالی نیز دراین شهر و منطقه عمدتا مسلمان نشین ˈبرووالاˈ درنزدیکی آن کماکان برقرار خواهد بود.

این درحالی است که مسلمانان محلی در سریلانکا پلیس این کشور را به ناکامی درحمایت از آنان به هنگام حمله هواداران یک گروه موسوم به ˈنیروی افراطی بوداییˈ متهم کردند که به آتش زدن مغازه ها و منازل آنان منجر شد.

این تازه ترین مورد از یک سری درگیری های مذهبی دراین منطقه جنوبی سریلانکا است که درماه ژانویه (دی) و نیز سال گذشته میلادی صحنه این قبیل درگیری ها بود.

این گزارش حاکی است مسلمانان 10 درصد از جمعیت 20 میلیونی سریلانکا را تشکیل می دهند.

آساق **1450
کد N340245

وبگردی