آفتاب

اسپانیا چهار جنگنده برای حمایت از ناتو به اوکراین اعزام خواهد کرد

اسپانیا چهار جنگنده برای حمایت از ناتو به اوکراین اعزام خواهد کرد

مادرید- ایرنا- وزیر خارجه اسپانیا روزدوشنبه اعلام کرد: چهار فروند جنگنده ˈیورو فایترˈبرای حمایت از برنامه های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)وتقویت حضورش در شرق اروپا به دلیل تنش های اوکراین و روسیه، به این منطقه اعزام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالوˈ در کنفرانس مطبوعاتی گفت: اسپانیا همانطور که قبلا به ناتو وعده داده بود، آماده است در پاییز سالجاری و برای تقویت پلیس هوایی در سه کشور بالتیک، 4 فروند جنگنده به این منطقه اعزام کند.

وی افزود: این اقدام بخشی از اقدامات امنیتی و تضمینی ناتو است و بسیار مهم می باشد که متحدان به هر نحو ممکن در آن شرکت کنند.

گارسیا مارگالو یادآوری کرد : اسپانیا افزون بر چهار جنگنده یوروفایتر، یک بویینگ 77 و دو ناو جنگی نیز در اختیار ناتو گذاشته است.

وزیر خارجه اسپانیا تصریح کرد : اسپانیا افزون بر ارائه تجهیزات جنگی هوایی و دریایی، همچنین حاضر است تا یک بسته از کمک ها که شامل یک گردان مجهز و یک ناوچه جنگی اضافه باشد را فعال کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، اسپانیا همچنین تایید کرده که پادگان ˈبتراˈ شهر والنسیا واقع در شرق کشور به عنوان نخستین پادگان عمومی مشترک ناتو برای رهبری یک نیروی اعزامی متشکل از عناصر زمینی، دریایی و هوایی، در اختیار سازمان گذاشته شود.

اروپام **1234**1485 ** 1064
کد N340223

وبگردی