آفتاب

دستگیری اعضای یک گروه وابسته به داعش در اسپانیا

دستگیری اعضای یک گروه وابسته به داعش در اسپانیا

تهران- ایرنا- پلیس اسپانیا اعلام کرد هشت نفر را دستگیر کرده است که مظنون به جذب شبه نظامیان برای اعزام به درگیری های سوریه و عراق و پیوستن به گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری بی بی سی، پلیس اسپانیا همچنین در بیانیه ای افزود: این افراد شبکه ای را تشکیل داده اند تا شبه نظامیان تندرو را برای پیوستن به گروه های تروریستی داعش جذب کنند.

مقامات پلیس گفته اند اعضای این گروه در حملات بامداد روز دوشنبه در مادرید دستگیر شده اند. همچنین بیانیه پلیس حاکی از آن است که سرکرده این گروه که پیش از این در افغانستان دستگیر شده بود، مدتی را در زندان ˈگوانتاناموˈ به سر برده است.

گزارش های تایید نشده رسانه های اسپانیایی نیز نشان می دهد که یکی از این هشت نفر از اتباع اسپانیا، یک نفر آرژانتینی الاصل و شش نفر دیگر از مراکش هستند.

این رسانه ها نام سرکرده این گروه را ˈایکاسریینˈ دانسته اند که در سال 2005 به دلیل فقدان شواهد کافی از زندان گوآنتانامو آزاد شده و به اسپانیا بازگشته است.

شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش بخش هایی از استان های شمالی عراق از جمله نینوا و صلاح الدین را تحت کنترل خود درآورده و به سوی بغداد پیشروی کرده اند که درحال حاضر پیشروی های آنها متوقف شده است. شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش در سوریه نیز در برابر نیروهای دولت آن کشور مبارزه می کنند.

اروپام**9157** 1337
کد N340014

وبگردی