آفتاب

«حامد ولی‌زاده»به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اعزام شد

«حامد ولی‌زاده»به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اعزام شد

پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم مالزی از 26 تا 31 خرداد در سالن استقلال مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور با حضور «حامد ولی‌زاده» نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «حامد ولی‌زاده» از استان آذربایجان غربی در سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در این مسابقات به مقام دوم رسید و با کسب این مقام، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی اعزام شد.

براساس این گزارش، پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن در مالزی از 26 خرداد (امروز) آغاز و تا 31 در سالن استقلال مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور ادامه خواهد یافت.

در دوره گذشته این مسابقات 77 شرکت کننده از 46 کشور جهان شرکت داشتند که در پایان محمد مشمول نماینده جمهوری اسلامی ایران به مقام دوم این مسابقات دست یافت.

مالزی از نخستین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن در این کشور در سال 1961 تا سال 1972 به صورت پیاپی مقام نخست این مسابقات را از آن خود کرد. در سال 1972 محمد تقی مروت از ایران توانست اولین مقام نخست ایران را از آن خود کند و سپس در سال 1979 عباس سلیمی نائینی برای بار دوم به مقام نخست دست یافت.

علی سیاح گرجی در سال 1987، عباس امام جمعه در سال 1990، منصور قاضی زاده در سال 1992، احمد ابوالقاسمی در سال 1993، محمد گندم نژاد طوسی در سال 1998، مسعود سیاح گرجی در سال 2001 و حسین سعید رستمی تبریزی در سال 2006 توانستند مقام نخست این رقابت ها را از آن خود کنند.

در این مسابقات بین المللی، ایران از مجموع 55 دوره، تاکنون توانسته است، در 9 دوره از این رقابت‌ها در جایگاه نخست قرار گیرد. مالزی نیز 29 دوره توانسته است مقام نخست این مسابقات را از آن خود کند.

دو نماینده از آمریکا در این دوره برای نخستین بار در تاریخ مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم مالزی که از زمان استقلال این کشور به صورت سالیانه برگزار می‌شود، حضور دارند.

انتهای پیام

کد N339998

وبگردی