آفتاب

سفارت ترکیه در بغداد تحت تدابیر امنیتی احتیاطی قرار گرفت

سفارت ترکیه در بغداد تحت تدابیر امنیتی احتیاطی قرار گرفت

معاون وزیر امور خارجه ترکیه گفت، آنکارا طرح‌های احتیاطی برای سفارتخانه‌اش در بغداد آماده کرده اما در حال حاضر خطری این سفارتخانه را تهدید نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه مریت، ناجی کورو، معاون وزیر امور خارجه ترکیه گفت: از زمانی که شبه نظامیان دولت اسلامی شام و عراق موسوم به "داعش" کنترل مناطق اطراف بغداد را بدست گرفته‌اند، این شهر در معرض خطر قرار گرفته در نتیجه شهروندان ترکیه باید بغداد را ترک کنند.

ناجی کورو، معاون وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد، تعداد بسیار زیادی شهروند ترکیه مشغول کار در عراق هستند که بسیاری از آن‌ها مدارک قانونی ندارند.

وی افزود: مقام‌های ترکیه پس از حمله گروه داعش به شهر موصل کمک‌های بشردوستانه‌ای به شمال عراق برای شهروندان شهر موصل که مجبور به فرار شدند، ارسال کرده‌اند.

کورو از پاسخ به این سوال که آیا گزینه نظامی در برنامه مذاکرات تلفنی رهبران ترکیه و آمریکا مطرح شده یا خیر، امتناع کرد.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنیم که 49 عضو کنسول‌گری گروگان گرفته شده باشند اما ربوده شده‌اند چرا که هیچ مذاکره‌ای با شبه نظامیان برای مبادله آنها صورت نگرفته است.

کورو هشدار داد: این بحران می‌تواند جنبه درگیری‌های فرقه‌ای به خود بگیرد. ما نگرانیم چرا که این مساله مهمی است.

وزارت امور خارجه ترکیه پیش‌تر در بیانیه‌ای کتبی تاکید کرد، درگیری‌ها به سرعت از یک منطقه به منطقه دیگر گسترش یافته و خطر درگیری فرقه‌ای را افزایش داده است.

این وزارتخانه از تمامی شهروندان ترکیه در استان‌های موصل خواست هوشیار باشند و فورا این مناطق را ترک کنند.

این وزارتخانه افزود: هواپیماهای خطوط هوایی ترکیه به عملیات تخلیه ادامه می‌دهند. ترکیه نیز به تلاش‌های خود برای آزادی 31 راننده کامیون ترکیه‌ای و همچنین مقام‌های کنسول‌گری این کشور در عراق ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

کد N339971

وبگردی