آفتاب
در دیدار جهانگیری و رئیس‌جمهور اروگوئه تاکید شد

تاکید بر لزوم توسعه و تعمیق روابط ایران و اروگوئه

تاکید بر لزوم توسعه و تعمیق روابط ایران و اروگوئه

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست مستقلی که در آمریکای لاتین حاکم است، گفت: ایران به دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین است و با وجود فاصله طولانی، روابط خوبی میان ایران و برخی کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق جهانگیری عصر یکشنبه به وقت محلی در دیدار رئیس‌جمهور اروگوئه که در حاشیه اجلاس گروه 77 برگزار شد، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و همکاری‌ها با اروگوئه در تمامی زمینه‌ها خبر داد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "ایران آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را در اختیار اروگوئه قرار دهد"، بر لزوم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

جهانگیری افزود: برگزاری کمیسیون مشترک فرصت مناسبی است تا دو کشور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر مطلع شده و زمینه‌های همکاری مشترک را شناسایی کنند.

رئیس‌جمهور اروگوئه نیز در این دیدار با بیان اینکه "خواهان گسترش و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها با ایران هستیم"، گفت: اروگوئه در چارچوب تنوع‌بخشی به روابط اقتصادی و سیاسی خود به دنبال توسعه و روابط با کشورهایی مثل جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ایران در بخش‌های مختلف افزود: ایران و اروگوئه می‌توانند برای یکدیگر مکمل اقتصادی باشند و همکاری‌های مشترک خود را در بخش‌های مختلف ارتقا دهند.

خوزه موخیکا نیز تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را ضروری دانست و گفت: نماینده وزارت خارجه اروگوئه را برای پیگیری این کار مأمور خواهم کرد.

انتهای پیام

کد N339955

وبگردی