آفتاب

مشاور رییس جمهور:عده ای به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند

مشاور رییس جمهور:عده ای به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند

مشاور رئیس جمهور گفت: عده‌ای به دنبال دو قطبی کردن جامعه و جدا کردن دولت از بدنه نظام هستند و تصمیم دارند با حاشیه سازی و دروغ، دولت را به حاشیه ببرند.

مشاور رئیس جمهور گفت: عده‌ای به دنبال دو قطبی کردن جامعه و جدا کردن دولت از بدنه نظام هستند و تصمیم دارند با حاشیه سازی و دروغ، دولت را به حاشیه ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدˈرضا صالحی امیریˈ مشاور رئیس جمهور در همایش انتظار و امید در اردبیل با اشاره به این‌که دولت از زمان آغاز به کار تاکنون، تابع مقام معظم رهبری و سیاست گذاری های کلان ایشان بوده است ، خاطرنشان کرد: رهبری به مثابه چتر بزرگی است که همه مردم ایران شامل مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی، فارس، ترک، کرد و بلوچ زیر سایه ایشان هستند، اما عده‌ای می خواهند، خلاف این را القا کنند.

وی با بیان این‌که این عده با استفاده از رسانه‌های مجازی، مطبوعات و هزینه های سنگین از جیب ملت، سعی در تخریب دولت دارند، اضافه کرد: مردم نباید در دام این حرکات قرار بگیرند، بلکه باید توجه کنند که دولت جزئی از بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با یاد آوری این‌که دولت، تابع قانون بوده و قوانین مصوب مجلس و سیاست های مد نظر رهبری را بدون وقفه ابلاغ می کند، گفت: این عده در زمان انتخابات تلاش کردند تفکر جدیدی ایجاد و به مردم القا کنند که مشارکت در انتخابات بی فایده بوده و مفهوم چرخش قدرت در کشور معنایی ندارد.

وی گفت: آنها می خواستند نیروی جوان را نادیده گرفته و برای مردم در گوشه ای تصمیم گیری کنند و بر این اساس القا می کردند که فرآیند انتخابات، تبلیغاتی است و رییس جمهوری از پیش تعیین شده است.

صالحی امیری اضافه کرد: عقلانیت سیاسی در کشور نیز چنان رشدی داشت که در دوران انتخابات، گروه های مختلف از جمله اصلاح طلبان برای بقا به دنبال قدرت نرفته، بلکه تغییر شرایط به نفع ملت را دنبال کردند.

وی گفت: بر این اساس، حضور بموقع و هوشیارانه آقایان هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری موجب همگرایی بیشتر و خلق آن حماسه شد که این امر نیازمند بازنویسی در کشور است.

مشاور رییس جمهوری در ادامه تشریح کرد: موضعگیری مقام معظم رهبری در روز انتخابات مردم را به این باور رساند که رأی آنها دیده و خوانده خواهد شد و آنچه از صندوق ها بیرون می آید، می تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهد و این مبنای شکل گیری آن حماسه به یاد ماندنی بود.

وی افزود: این برخلاف تصور عده‌ای بود که حضور در انتخابات را بی فایده می دانستند، اما ما بر این باور بودیم، اگر چه جامعه خاموش مانده، اما این نسل غیرقابل پیش بینی است و سکوت، اخم، لبخند و خشم آنان معنادار است.

وی تأکید کرد: آن خیزش نیروی جوان جامعه، پایانی بر هشت سال خرافه گرایی، اختناق و تحریم بود و آغاز دوران اعتدال، تدبیر، عقلانیت، آزادی بیان، عقیده و اندیشه که همه حق دارند دیدگاه خود را در کمال ادب و احترام بیان کنند.

وی تصریح کرد: آمارهای خلاف واقع و از طرف دیگر فقر، فلاکت، بحران هویتی، ناکارآمدی و بحران اعتماد، 80 درصد جامعه را به دولت بی اعتماد کرد.

مشاور رییس جمهوری در ادامه اظهار کرد: با وجود این شرایط، پیام دولت وحدت، انسجام، عقلانیت، اخلاق محوری، رعایت حقوق شهروندی، توجه به سرمایه های اجتماعی، جامعه معدنی، نخبگان و حفظ کرامت انسان ها در همه مناطق با همه گرایش ها و باورها در کنار ثبات در داخل و تعامل با دنیا در راستای منافع ملی است.

وی افزود: اگر چه برخی که در خلق حماسه 24 خرداد سال گذشته نقش داشتند، امروز در انزوا قرار دارند اما اراده دولت، استفاده تدریجی از همه ظرفیت هاست؛ چرا که امروز جامعه بیش از پیش نیاز به وحدت و همگرایی دارد.

صالحی امیری بیان کرد: چنین موفقیتی بدون سرمایه اجتماعی بدست نمی آید و نباید برای رضایت چند نفر به چند هزار نفر پشت پا زد؛ باید فضای تهمت زنی را کنار گذاشته و شأن و کرامت همه نیروها را پاس داشت تا ایرانی، اسلامی با حفظ وحدت و وفاق ملی بسازیم.

انتهای پیام

کد N339942

وبگردی