آفتاب

انتخابات دور دوم افغانستان نسبت به دور اول کم چالش تر بود

انتخابات دور دوم افغانستان نسبت به دور اول کم چالش تر بود

سخنگوی کمیسیون مستقل سمع شکایات انتخاباتی از ثبت شکایات کمتر در انتخابات دور دوم افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان به نقل از نادر محسنی سخنگوی کمیسیون مستقل سمع شکایات انتخاباتی گزارش دادند که انتخابات دور دوم نسبت به دور اول کم چالش تر بود و شکایات کمتری در روز انتخابات به ثبت رسیده است.

نادر محسنی در یک کنفرانس خبری در کابل اعلام کرد که 29 شکایت در مورد کارمندان کمیسیون مستقل انتخاباتی گزارش شده است که نسبت به کل شکایات رسیده رقم بالایی است.

سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، کند بودن روند رسیدگی به شکایات در دور اول انتخابات ریاست جمهوری را یک معضل دانست و دلیل تمدید زمان رسیدگی به شکایات در ولایات در دور اول را به موقع نرسیدن شکایات به کمیسیون معرفی کرد.

محسنی همچنین از ناظران ملی و بین المللی خواست برای کمک به بررسی شفاف و بهتر شکایات گزارشات خود را به کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد بعد از پایان دریافت شکایات انتخاباتی کمیسیون مستقل سمع شکایات انتخاباتی طی 10 روز بررسی شکایات را انجام می دهد و چنانچه هر یک از دو کاندید نسبت به تصمیم کمیسیون‌ های ولایتی اعتراضی داشته باشند می توانند ظرف 72 ساعت به کمیسیون مرکزی مراجعه کنند.

نادر محسنی کمیسیون مستقل سمع شکایات را یک نهاد رسیدگی کننده خواند و ابراز امیدواری کرد کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات با احساس مسئولیت و نظارت دقیق مانع بروز هر گونه تقلب شوند.

وی افزود اکنون نوبت سازمانهای قانونی و ادارات حقوقی برگزار کننده انتخابات است که وظایف خود را به درستی انجام دهند و اراده و خواست مردم افغانستان را به فرجام نیک برسانند.

محسنی تاکید کرد ملت قهرمان افغانستان یک صدا و یک دست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و در عرصه رقابت‌ های دموکراتیک افتخاری دیگر آفریدند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افزود با پایان انتخابات دور دوم اکنون همگان منتظر مشخص شدن اراده و خواست ملت افغانستان هستند.

وی از ملت به خاطر شرکت پرشور و از کاندیداها به خاطر احترام به اراده ملت تشکر و قدردانی کرد.

برگزاری انتخابات افغانستان با استقبال سازمان های بین المللی و شماری از کشورها مواجه شده است. دولت های آمریکا و انگلیس ضمن استقبال از حضور شجاعانه مردم افغانستان در این رای گیری، از تلاش نیروهای امنیتی این کشور برای تامین امنیت انتخابات تقدیر کردند. همچنین دولت پاکستان ضمن موفقیت آمیز خواندن این انتخابات، آن را به دولت و مردم افغانستان تبریک گفت.

بر این اساس حضور زنان و مردان افغانی در حوزه های رای گیری در سراسر کشور دستاورد مهمی برای انتقال قدرت به روش دموکراتیک به شمار می رود.

کد N339855

وبگردی