آفتاب

آیت الله مکارم شیرازی: رابطه با کشورهای جهان را نباید به خطر انداخت

آیت الله مکارم شیرازی: رابطه با کشورهای جهان را نباید به خطر انداخت

قم ـ ایرنا ـ آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید گفت: روابط با کشورهای غیراسلامی باید بر اساس احترام متقابل و هوشیاری کامل باشد و نباید روابط خود را با آنها به آسانی به خطر بیندازیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با ˈمحمدحسن حبیب زادهˈ کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن افزود: قطع رابطه با کشورهای غیراسلامی گاه لطمات زیادی برای ایرانیان و مسلمانان مقیم آن کشور ایجاد می کند و آنها را به زحمت می اندازد.

وی در ادامه با بیان اینکه غیرمسلمانان به چند دسته تقسیم می شوند و هر یک دارای حکم جداگانه ای هستند، گفت: یکی از این گروه ها را ˈمستأمنˈ می نامیم؛ یعنی غیرمسلمانی که از ما مجوز ورود و امان نامه خواسته اند تا در بلاد اسلامی(بطور موقت یا دائم) زندگی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: کسانی که از ایران ویزا می گیرند و با سفر آنها موافقت می شود، جزء این گروه هستند.

وی در همین راستا به آیه 8 سوره ممتحنه اشاره کرد و افزود: قرآن علاوه بر عدم جواز تعرض به این گروه از غیرمسلمانان، مجوز نیکی کردن به آنان را هم داده است.

وی با اشاره به سفارت های خارجی که در بلاد اسلامی دایر می شود، گفت: این افراد در امان ما هستند و نباید مادامی که رابطه وجود دارد، هیچ مزاحمتی برای آنها ایجاد شود.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر حفظ تکریم حجاج تاکید کرد. ک/1

569 / 553
کد N339835

وبگردی