آفتاب
در دیدار رائول کاسترو

جهانگیری: ملت ایران از تلاش برای دستیابی به دانش هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد

جهانگیری: ملت ایران از تلاش برای دستیابی به دانش هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد

تهران - ایرنا- معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ملت ایران به هیچ عنوان از تلاش برای دستیابی به دانش هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: البته در این زمینه آماده شفاف سازی هستیم و آژانس می تواند بر فعالیت های ما نظارت کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر یکشنبه به وقت محلی در دیدار رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا افزود: برخی کشورها علی رغم داشتن تسلیحات هسته ای، در ان پی تی عضویت ندارند و اجازه بازرسی نیز به آژانس نمی دهند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به رویکرد یکسان جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مقابله با ظلم و زیاده خواهی قدرت های بزرگ افزود: ایران و کوبا در مبارزه با زورگویان در یک جبهه قرار دارند و می توانند همکاریهای سازنده ای با یکدیگر داشته باشند.

رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا نیز در این دیدار با بیان اینکه آمریکا در هر منطقه که وارد شده مشکل ایجاد کرده است به حوادث عراق، لبنان، سوریه، پاکستان و افغانستان اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا از افغانستان خارج شود باز هم صلح حاکم نمی شود.

رییس جمهوری کوبا با بیان اینکه علاقه مند به ارتقا سطح روابط با ایران هستیم، خاطر نشان کرد: ایران کشوری بزرگ و تاثیر گذار است و انقلاب ایران قدرتهای بزرگ را به وحشت انداخت.

وی افزود: همه حوادث منطقه و ورود آمریکا به کشورهای خاورمیانه به دلیل تاثیرگذاری بر ایران بوده است.

سیام**9012 ** 1418
کد N339822

وبگردی