آفتاب

افشای 2 سناریوی ترور رئیس مجلس لبنان

افشای 2 سناریوی ترور رئیس مجلس لبنان

ایرنا نوشت:

منابع امنیتی لبنان 2 طرح و سناریوی گروه های تروریستی تکفیری برای ترور« نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان با استفاده از موتورسیکلت ها و خودروهای بمب گذاری شده را فاش کردند.

 منابع امنیتی لبنان اعلام کرده اند که تدابیر امنیتی پیشگیرانه در برخی از مناطق لبنان و بویژه اطراف منازل و محل کار شخصیت های سیاسی لبنانی با توجه به اطلاعات امنیتی جدید و تحولات در منطقه بویژه رخدادهای عراق افزایش یافته است.

یک منبع امنیتی نتایج تحقیقات از سناریوی ترور نبیه بری در اواخ ماه فوریه سال گذشته ( بهمن و اسفند 1392) را فاش کرد و گفت که طراح این ترور مراحل کنترل و مراقبت ، ارزیابی شرایط منطقه و آزمایش روش های مختلف ترور را تکمیل کرده بودند که طرح ترور کشف شد.

السفیر به نقل از این منبع امنیتی نوشت : یکی از تروریست ها که مامور مراقبت و کنترل ورودی های مقر اقامت رییس مجلس لبنان ( عین التینه) بوده تا نقاط ضعف در اقدامات امنیتی و حمایتی را مشخص کند، تواسته بود خود را با پای پیاده تا نزدیک ترین نقطه به عین التینه برساند.

وی افزود: این تروریست از تصمیم نبیه بری که به تیم امنیتی خود اعلام کرده بود مانع تردد اشخاص واهالی منطقه عین التینه نشوند و مزاحمت برای همسایگان ایجاد نکنند، استفاده کرده و خود را تا نزدیکترین نقطه به محل اقامت او رسانده بود.

این منبع امنیتی با تاکید به اینکه اکنون در این تصمیم تجدید نظر شده است، اضافه کرد:یک تروریست دیگر با استفاده از موتورسیکلت و تحت پوشش « نیروی فروشگاه ها که مواد و کالاهای خریداری شده را به در منازل می رسانند» از موانع امنیتی عبور کرده و خود را به مقر نبیه بری رسانده بود.

براساس این گزارش ، اطلاعات کشف شده از طراحان ترور نبیه بری حاکی است که دو طرح ترور برنامه ریزی شده بوده تا عناصر انتحاری آنها را به مرحله اجرا بگذارند.

طرح اول: انفجار پی در پی دو خودرو بمب گذاری شده برای شکستن خطوط دفاعی و امنیتی مقر اقامت رییس مجلس لبنان تا فضا برای رسیدن عنصر انتحاری با سومین خودرو بمب گذاری شده به داخل مقر مهیا شود.

طرح دوم : حمله همزمان 7 موتورسیکلت که رانندگان انتحاری آنها مجهز به کمربندهای انفجاری بوده اند به ایست وبازرسی ها و موانع امنیتی اطراف عین التینه تا فضا برای عبور دو خودرو بمب گذاری شده و انفجار آنها در ورودی و داخل مقر نبیه بری فراهم شود.

براساس این گزارش، دوربین های کنترلی اطراف عین اتینه تصاویر عابران و رانندگان موتورسیکلت ها را ضبط و نوارها تحویل نیروهای امنیت داخلی (پلیس) لبنان می شود.

261

کد N339547

وبگردی