آفتاب

تاکید سازمان ملل بر حمایت جامع از مذاکرات صلح در کشور مالی

تاکید سازمان ملل بر حمایت جامع از مذاکرات صلح در کشور مالی

هیاتی از سازمان ملل در جریان سفر به کشور مالی اعلام کرد که روند سازش در این کشور باید با حضور تمام مردم و برای دستیابی به صلحی با ثبات انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهودا، آلبرت جرارد کاندرس، رئیس هیات ثبات متحد سازمان ملل در مالی گفت: بحران در این کشور غرب آفریقا باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و مذاکرات صلح در الجزایر میان گروه‌های شورشی مالی یک اقدام حساس در انجام مذاکرات جامع محسوب می‌شود که به عنوان یک اولویت در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول هیات سازمان ملل در الجزایر درباره اقدامات برای تقویت مذاکرات صلح جامع میان تمام گروه‌ها و احزاب درگیر در مالی به صحبت پرداخت و اعلام کرد که این روند از اولویت نخست برخوردار است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که امیدوار است پیش از احیای صلحی باثبات در مالی تمامی گروه‌ها و احزاب درگیر در این کشور با یکدیگر به آتش بس برسند.

وی همچنین نقش مهم و سازنده دولت الجزایر را در ایجاد صلح و سازش در مالی مورد تحسین قرار داد و به این نکته اشاره کرد که منطقه ساحل مادام که امنیت و صلح در آن وجود نداشته باشد، در خطر است.

چند روز پیش الجزایر میزبان سه گروه اصلی شورشی مالی بود که با هدف برگزاری مذاکرات داخلی به منظور برقراری صلح و امنیت در مالی گرد هم آمده بودند.

انتهای پیام

کد N339397

وبگردی