آفتاب

خضری: وزارت بهداشت همزمان با درمان، گام‌های موثری در پیشگیری و سلامت بردارد

خضری: وزارت بهداشت همزمان با درمان، گام‌های موثری در پیشگیری و سلامت بردارد

یک عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: انتظار می‌رود وزارت بهداشت همزمان با مباحث درمانی در بحث پیشگیری و سلامت گامهای موثرتر و جدی‌تری بردارد.

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از طرح تحول نظام سلامت در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبری در دست اجرا است، گفت: وزارت بهداشت 9 بسته‌ی خدمتی را تعریف کرده و هر15 روز تا یک ماه یک بسته از آن را اجرایی می‌کند.

وی افزود: اولین بحث و مهمترین این مساله کاهش پرداخت از جیب مردم به میزان ده درصد و بحث زایمان طبیعی به صورت رایگان بوده است. البته در مورد بیماران خاص نیز بنا بوده از خرداد ماه تمهیدات لازم اندیشیده شود زیرا بیماران خاص و نادر دغدغه‌ی بسیاری در تامین اقلام دارویی و همین طور پرداخت هزینه‌های بالا دارند که انتظار می‌رود در خرداد ماه عملیاتی شود.

این عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر این که اجرای تحول سلامت به نوبه خود مشکلاتی را خواهد داشت گفت: بسته‌های خدمتی که اجرایی می‌شود قطعا نیازمند منابع مالی بسیار بیشتری خواهد بود. اما نباید این نکته را فراموش کنیم که در لابلای این مسائل به بحث درمان می‌پردازیم.

خضری افزود: ما وزارت بهداشتی داریم که وارث مشکلات عدیده‌ای از سنوات گذشته است. اما ضرورت دارد که مسائل بهداشت پیشگیری و سلامت جزو اولویت‌های اول حوزه سلامت باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این که مباحث درمانی برای وزارت بهداشت هزینه‌بر است، اما ضرورت دارد که در بحث پیشگیری و سلامت گام‌های موثرتر و جدی‌تری برداشته شود زیرا اگر در بحث پیشگیری منابع صرف شود، به نوعی سرمایه گذاری انجام شده است.

نماینده‌ی مردم پیرانشهر در مجلس تاکید کرد: خوشبختانه مجلس، دولت به ویژه کمیسیون بهداشت و کمیسیون اجتماعی با وزارت‌خانه بهداشت و رفاه تعامل خوبی دارد که امیدواریم تدابیر خوبی در حوزه‌ی بهداشت و سلامت اندیشیده شده و گام‌های خوبی برداشته شود.

انتهای پیام

کد N339323

وبگردی