آفتاب

لزوم توجه به دغدغه های زیست محیطی احداث پالایشگاه دوم شیراز/ مکانیابی پروژه کارشناسی شود

لزوم توجه به دغدغه های زیست محیطی احداث پالایشگاه دوم شیراز/ مکانیابی پروژه کارشناسی شود

شیراز - خبرگزاری مهر: پروژه احداث پالایشگاه دوم شیراز در حالی قرار است کلید بخورد که کارشناسان حوزه محیط زیست تاکید دارند که باید به نکات زیست محیطی در جریان احداث این پروژه دقت جدی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش خبری مبنی بر لزوم تسریع در ایجاد پالایشگاه دوم شیراز منتشر شد.

پالایشگاه اول شیراز در حوالی شهر زرقان و نزدیکی پارک ملی بمو قرار دارد و یکی از گزینه های احداث پالایشگاه دوم طبیعتا در نزدیک پالایشگاه اول خواهد بود.

این در حالیست که دوست داران محیط زیست اعتقاد دارند که احداث پالایشگاه دوم می تواند مشکلات زیست محیطی را برای پارک ملی بمو به همراه داشته باشد.

البته نه تنها احداث پالایشگاه دوم بلکه ایجاد هر واحد صنعتی ضرورتی انکارناپذیر است تا شرایط اشتغال در فارس بهبود یابد.

استان فارس به شدت نیازمند ایجاد واحدهای صنعتی است تا میزان بیکاری را در فارس کاهش دهد اما این روند باید به گونه ای دنبال شود که مشکلات زیست محیطی را درپی نداشته باشد.

اما در این خصوص مشاور استاندار فارس اعتقاد دارد به طور حتم درخصوص احداث این پالایشگاه و هرواحد صنعتی دیگر ملاحظات و شرایط زیست محیطی مد نظر قرار خواهد گرفت.

مشاور استاندار فارس در امور نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون احداث پالایشگاه دوم شیراز گفت: برای احداث این پالایشگاه مکانهای مختلفی در نظر گرفته شده است.

امین عربی افزود: اگر احداث این پالایشگاه در هر منطقه مشکل زیست محیطی داشته باشد به طور حتم از مکانهای دیگر که وجود دارد استفاده می شود.

وی تاکید کرد: برای احداث این پالایشگاه به طور حتم از نظرات زیست محیطی کارشناسان استفاده خواهد شد و در حال حاضر طرح زیست محیطی نیز وجود دارد.

به گزارش مهر، به هر روی مشکلات زیست محیطی ناشی از واحدهای صنعتی در نهایت بر سلامت جسمی و روحی افراد جامعه تاثیر خواهد گذاشت که هزینه های سنگینی را برای رفع این مشکلات درپی خواهد داشت از این رو لازم است که برای مکانیابی چنین پروژه هایی کارشناسی دقیق لحاظ شود.

کد N339261

وبگردی