آفتاب

کرباسیان: سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن

کرباسیان: سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن

تهران - ایرنا - رئیس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از فراخوان برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری به منظور تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن در هفته اول تیر ماه امسال خبر داد.

مهدی کرباسیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: سرمایه گذاری یادشده برای تولید پنج میلیون تن کنسانتره و پنج میلیون تن گندله در حوزه سنگان (خراسان رضوی) است.

وی افزود: سازمان ایمیدرو در چارچوب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و به منظور استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی قصد دارد زمینه مشارکت برای سرمایه گذاری در تولید کنسانتره و گندله در معدن سنگان را فراهم سازد.

به گفته این مقام مسئول، در بخش کنسانتره تاکنون 2.6 میلیون تن آن اجرا شده و در دست بهره برداری است و 2.4 میلیون تن آن در قالب طرح توسعه برای تامین خوراک طرح گندله سازی در دست اجرا و تکمیل زنجیره تولید برنامه ریزی شده است.

در بخش گندله طرح مزبور با توجه به پیشرفت فیزیکی در بخش مهندسی و تامین تجهیرات دارای پیشرفت فیزیکی 18 درصدی است.

کرباسیان خاطرنشان ساخت: این فراخوان براساس برنامه ریزی های انجام شده در طرح جامع فولاد کشور است.

براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور باید به 55 میلیون تن برسد.

وی اضافه کرد: معدن سنگان از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور دارای ذخیره 1.2 میلیارد تنی است که با توجه به پتانسیل موجود تولید 17 میلیون و 500 هزار تن کنسانتره و گندله پیش بینی شده است.

تولید کنسانتره و گندله حدود 30 درصد از محصولات سنگ آهن مورد نیاز کارخانه های فولادسازی کشور به روش احیاء مستقیم را تامین می کند.

انتظار می رود کارخانه های یادشده تا سال 1395 به بهره برداری برسند.

معدن سنگان 300 کیلومتری جنوب شرق مشهد مقدس در استان خراسان رضوی قرار دارد.

اقتصام(4)1559**1558
کد N339235

وبگردی