آفتاب

شیرزاد: به این دلیل که شاید کسانی از شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده کنند، نباید راه بسته شود

شیرزاد: به این دلیل که شاید کسانی از شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده کنند، نباید راه بسته شود

یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "وجود شبکه‌های اجتماعی یک واقعیت گریزناپذیر است"، گفت: شبکه‌های اجتماعی نحوه‌ای از ارتباطات است.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه "نسل جوان به شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندی نشان می‌دهد"، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی مثل هر ابزار دیگر ارتباطی هستند و در نحوه برخورد با آنها باید به عنوان یک ابزار ارتباطی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه "یک ابزار صرفاً جنبه مثبت یا منفی ندارد"، خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی هم مثل بخش‌های دیگر اینترنت، تلویزیون، رادیو و ... هستند که در ظرف آن می‌توان هر محتوایی را ریخت.

شیرزاد با بیان اینکه "جامعه باید نسبت به مسائل فرهنگی و تربیتی حساسیت داشته باشد"، گفت: حساسیت‌ها نباید صرفاً با وضع کردن ممنوعیت و قفل و بست کردن مسیرهای فرهنگی اتفاق بیفتد، بلکه فعالان فرهنگ جامعه باید امکان فعالیت داشته باشند و بتوانند پیام‌های فرهنگی خود را به جامعه برسانند و محتوای مناسب تولید کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "فعالان فرهنگی جامعه نباید همواره با بکن و نکن حکومت مواجه باشند"، خاطرنشان کرد: اگر چنین شود، نمی‌توان از هر ابزاری بهره مثبت گرفت.

وی با اشاره به اینکه "شبکه‌های اجتماعی مثل سینما و تلویزیون و ... هستند و صرفِ ابزار بودنش نمی‌توان با آن مخالفت کرد"، توضیح داد: به این دلیل که ممکن است کسانی از شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده کنند، نباید راه آن بسته شود، بلکه باید همان‌طور که در سینما تلاش می‌کنیم از سینماگران خلاق و صاحب فکر بهره بگیریم تا سینمای سالم‌تری داشته باشیم، در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان یک ابزار ارتباطی باید چنین عمل کنیم چون حتی اگر در زمینه سینما هم حمایت‌های لازم انجام نشود و برخوردی منفعلانه داشته باشیم، یعنی صرفاً برخوردهای حذفی و توأم با ممنوعیت را پی بگیریم، جامعه از ما روی‌گردان خواهد شد.

انتهای پیام

کد N339223

وبگردی