آفتاب

راهپیمایی مردم نیویورک در اعتراض به خشونت های مسلحانه در آمریکا

راهپیمایی مردم نیویورک در اعتراض به خشونت های مسلحانه در آمریکا

نیویورک- ایرنا- صدها نفر از مردم نیویورک با برگزاری یک راهپیمایی از منطقه بروکلین به سمت منهتن این شهر به ادامه خشونت های مسلحانه در آمریکا و بی تحرکی دولت و کنگره برای مهار آن اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا صدها مرد، زن و کودک روز شنبه با راهپیمایی از منطقه بروکلین به سمت منهتن و عبور از پل معروف بروکلین، خواستار توجه دولتمردان آمریکا به خشونت های فزاینده مسلحانه در این کشور و تصویب قوانین سختگیرانه برای حمل و نگهداری سلاح شدند.

معترضان که در میان آنها مادران بسیاری حضور داشتند، با سر دادن شعارهایی ازجمله ˈنه یک قربانی دیگرˈ و ˈما خواستار اقدام واقعی هستیمˈ پلاکارد و پارچه نوشته هایی حمل می کردند که روی آن ها نوشته شده بود: ˈمادران خواستار اقدام قاطع هستند.ˈ

اعتراض ها درباره قانون حمل سلاح از دو سال پیش که فردی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، 20 کودک 6 و 7 ساله و معلمان آنها را به قتل رساند، افزایش یافته است.

این کشتار تکان دهنده باعث نگرانی گسترده خانواده های آمریکایی شد که می گویند نسبت به امنیت فرزندانشان در مدارس و دانشگاه ها نگرانند.

پلیس آمریکا به تمام مدارس دستور داده است که سیستم حفاظتی خود را جدی گرفته و مانع از ورود افراد غریبه به محوطه مدرسه شوند.

به دنبال حادثه نیوتاون فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادنه مردم به سلاح باعث شد که برخی مقامات دولت و کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

بسیاری از مردم در آمریکا می گویند؛ کوتاهی دولت و کنگره در خصوص مسأله حمل سلاح و اصلاح قوانین آن، دلیل اصلی ادامه زنجیره تیراندازی های مرگبار در این کشور به شمار می رود.

اروپام2251**1908**1504
کد N339194

وبگردی